جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پورمعین

حوزه/ پورمعین تعداد کل خادمان انتخاب شده در ۲۲ دوره گذشته را ۲۲۱ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۹ خادم آقا، ۱۲ خادم بانو و ۴۲ خادم فقید هستند.

محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، گفت: نخستین دوره انتخاب خادمان قرآن کریم در سال 73 آغاز و تا سال گذشته 22 دوره آن برگزار شد.

وی افزود: این انجمن براساس ضوابطی مشخص همه سال از میان برگزیدگان و نخبگان حوزه های مختلف فعالیت های قرآنی افراد را انتخاب می کند.

پورمعین با بیان این که انتخاب شدگان انجمن خادمان قرآن خدمات مستمر و مؤثری به ساحت قدسی قرآن کریم دارند، اظهار کرد: ایجاد فضای مناسب برای اقبال عمومی به قرآن به ویژه در میان جوانان، ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی، برقراری ارتباط میان نخبگان قرآنی جامعه، ارائه الگوهای مناسب فرهنگی و قرآنی به جامعه و تکریم و تشویق نخبگان قرآن از مهم ترین اهداف انجمن است.

وی ادامه داد: حوزه های اصلی انتخاب خادمان قرآن نیز شامل آموزش، پژوهش و مطالعات، تبلیغ و ترویج، مدیریت امور و فعالیت ها، فعالیت های هنری مرتبط با کتابت و تولید آثار نرم افزاری و رایانه ای قرآن است.

پورمعین تعداد کل خادمان انتخاب شده در 22 دوره گذشته را 221 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 209 خادم آقا، 12 خادم بانو و 42 خادم فقید هستند.

وی اضافه کرد: در داشتن تعداد خادمان قرآن کریم استان تهران پیشتاز، استان قم رتبه دوم، خراسان رضوی رتبه سوم و اصفهان رتبه چهارم را دارد.

دبیر انجمن خادمان قرآن کشور در پایان سخنان خود اذعان داشت: این انجمن یک مؤسسه فرهنگی بوده و در زمینه توسعه و ترویج قرآن فعالیت می کند و هیچ گونه موضع گیری موافق یا مخالف احزاب و گروه های سیاسی ندارد.

انتهای پیام/

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha