جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست انجمن خیرین توسعه حوزه های علمیه

حوزه/ محسن رفیق دوست گفت: فقر فرهنگی در بیشتر مدارس کشور بیداد می کند. اگر یک روحانی مهذب در مدرسه باشد، مگر حادثه تلخ و فاجعه باری همانند مدرسه منطقه ۲ تهران رخ می دهد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، محسن رفیق دوست، عضو هیأت امنای انجمن خیرین توسعه حوزه های علمیه، شب چهارشنبه در جمع اعضای این انجمن، در تهران با گلایه از کمبود روحانی، گفت: اکنون قریب به 70 هزار مسجد داریم که تنها در 24 هزار آن روحانی داریم.

عضو هیأت امنای انجمن خیرین توسعه حوزه های علمیه ادامه داد: کشور روحانی بسیار کم دارد که گرفتار این همه مشکلات اجتماعی می شویم. فقر فرهنگی در بیشتر مدارس بیداد می کند. اگر یک روحانی مهذب در مدرسه باشد مگر حادثه تلخ و فاجعه باری همانند مدرسه منطقه 2 تهران رخ می دهد؟

رفیق دوست با بیان این که با تلاش روحانیون انقلاب به پیروزی رسید، عنوان داشت: متأسفانه پس از انقلاب کمترین توجه به روحانیت شد. روحانیون به این میزان به جامعه و اسلام خدمت کردند ولی چقدر از آن ها حمایت می شود؟

وی افزود: ما باید به پرورش و تربیت روحانیان و طلاب بپردازیم. چرا که این ها انسان ساز هستند و راه نجات جامعه از مشکلات، انسان سازی است.

عضو هیأت امنای انجمن خیرین توسعه حوزه های علمیه با یادآوری دوباره این مطلب که در تمامی مراکز ، روحانی کم داریم، عنوان داشت: در خیلی از روستاها هم روحانی کم داریم.

وی اضافه کرد: وظیفه ما ساخت حوزه های علمیه و تأمین مباحث مالی آن است. چه کسی می داند این بندگان خدا با چه مشکلاتی زندگی می کنند! ما به این میزان دکتر و مهندس داریم، ولی چرا روحانی نداریم؟ چرا کمبود روحانی داریم و نمی توانیم به خارج کشور اعزام کنیم؟ روز به روز کمبود روحانی مهذب بیشتر احساس می شود.

رفیق دوست، حمایت از طلاب و روحانیون را خیری دانست که از دیگر خیرها واجب است و گفت: البته ممکن است در گوشه و کنار فردی باشد که رفتار مناسبی نداشته باشد، ولی نباید ملاک را رفتار او قرار دهیم، چون او اصلا روحانی نیست.

وی افزود: شهدای روحانی جنگ تحمیل بیش از 40 برابر مردم عادی شهید دارند. وقتی اسلام نیاز داشت این ها لباس روحانیت را درآورده و لباس رزم پوشیدند. مگر به جز یک روحانی کسی می توانست چنین انقلابی را رقم بزند.

عضو هیأت امنای انجمن خیرین توسعه حوزه های علمیه با تأکید بر این که جمعیت خیرین مدرسه ساز غوغا کرده، تصریح داشت: این خیرین برای جسم مردم چنین کارهای فاخر و عالی انجام می دهند، آیا ما نباید برای روح مردم چنین کارهای انجام دهیم؟

وی در پایان گفت: اکنون حداقل 100 هزار روحانی کم داریم. ما در قیامت در مقابل پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مسئولیم چون نتوانستیم شرایط و مقدمات تربیت سرباز امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha