پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قدرتی

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی اجازه ندارد از کسی کمک بگیرد، اما تنها موضوعی که بسیار راغب هستیم تا مردم را به کمک رسانی تشویق کنیم در عرصه زندانیان غیرعمد و نیازمند است که خوشبختانه با مشارکت مردم این کار به خوبی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در مراسم جشن گلریزان در شهرستان محمدیه گفت: کمک های شما برای مجرمان نیست، بلکه برای انسانهای نیازمندی است که بر اثر یک حادثه، غفلت و یا ناآگاهی دچار مشکل شده اند و فقر مالی موجب زندانی شدن آنها شده لذا نیازمند حمایت مردم هستند.

وی افزود: درکنار کمک های خیرین، دولت و دستگاه قضایی هم حمایت لازم را انجام داده و با دادن تسهیلات قرض الحسنه، کمک بلاعوض، بخشش شکات، به آزادی زندانیان کمک شده است.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: کار نیک دستاوردهای زیادی در جامعه اسلامی دارد و موجب تقویت صمیمیت و دوستی میان افراد، ترویج نیکی در جامعه، تعدیل اقتصادی، آرامش روحی، توسعه عدل و داد، کاهش آسیب های اجتماعی و حل مشکلات نیازمندان می شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی اجازه ندارد از کسی کمک بگیرد، اما تنها موضوعی که بسیار راغب هستیم تا مردم را به کمک رسانی تشویق کنیم در عرصه زندانیان غیر عمد و نیازمند است که خوشبختانه با مشارکت مردم این کار به خوبی انجام می شود.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: بیشتر زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به تصادفات منجر به جرح و فوت، مهریه و محکومیت های مالی می باشند که  با فرهنگ سازی در خصوص برگزاری این گونه مراسم ها نقش بسزایی در بقا و دوام خانواده ها و کاهش آمار زندانیان مهریه داشته باشیم.

وی افزود: با زندانی شدن هر فرد چند خانواده درگیر مسئله زندان و مشکلات آن می شوند و حتی احتمال به بزه کشیده شدن فرزندان زندانیان هم وجود دارد پس امید می رود تا خیرین با کمک های خود زمینه آزادی زندانیان را فراهم کنند؛ جشن گلریزان بهترین فرصت برای کاهش کیفری زندان است، چرا که جمعیت کیفری زندان وقتی کاهش یابد، باعث پیشگیری از وقوع جرائم در آینده می باشد.

ضرورت حمایت از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد

حجت الاسلام سید حسن موسوی موینی، امام جمعه محمدیه نیز در این مراسم گفت: سال‌های زیادی است که ماه مبارک رمضان برای مردم ایران یادآور فصل همدلی و کمک به نیازمند شده و در این ماه مهمانی خدا بسیاری از مردم هر آنچه در توان دارند، برای کمک به نیازمندان به کار می‌گیرند.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبا و دیرینه گلریزان و جشن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به همت ستاد دیه استان  قزوین برگزار می ‌شود و بسیاری از زندانیان دربند به آغوش خانواده خود بازمی‌گردند..

حجت الاسلام موسوی موینی ادامه داد: امسال هم مانند هر سال از مسئولان استان قزوین و خیرین دست به دست هم می دهند و با کمکهایشان زمینه آزادی تعدادی از زندانیان غیر عمد را فراهم می کنند که در نزد  خدای متعال اجر و ثواب فراوانی به همراه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: برای هر کار نیک و خیری که  انجام می دهیم انفاق آن برای حسنات حساب خیلی بزرگ ، بلندمدت و با سود هفتصد برابر است.

امام جمعه شهرستان محمدیه عنوان کرد: توجه به نیازمندان و اقشار بی بضاعت جامعه را بسیار حایز اهمیت توصیف و بر حمایت همه جانبه از مستمندان به ویژه زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد که به علت عدم بضاعت و تمکن مالی در زندان هستند تاکید کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: جشن گلریزان یک آیین دینی و ماندگار است، چرا که این جشن زیبا بهترین فرصت برای یاد کردن از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد در شب های ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام موسوی موینی اظهار کرد: جشن گلریزان از کارهای بسیار ارزشمندی است که سالهاست برگزار می شود و حضور انسان هایی خداجو برای گره گشایی از مشکلات مردم  فرصتی مغتنم است که باید از آن بخوبی استفاده شود.

امام جمعه شهرستان محمدیه بیان کرد: ضروری است حس انسان دوستی در جامعه ترویج و تقویت شود تا کمک رسانی به نیازمندان مستمر باشد و با درک شرایط نیازمندان اقدامات خیرخواهانه در جامعه نهادینه شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha