جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مواد مخدر

حوزه/ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از آموزش بیش از ۴۰۰ طلبه و روحانی با هدف فرهنگ سازی در جهت مبارزه با مواد مخدر در قم طی سال های اخیر خبر داد.

ابوالفضل شریفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: انصافاً تعامل نهادهای حوزوی با ما به خصوص مرکز مدیریت حوزه های علمیه بسیار خوب بوده و ما توانسته ایم از ظرفیت عظیم حوزه و روحانیت در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر، گام های ارزشمندی در سطح استان قم برداریم.

وی افزود: نهضت پیشگیری از مصرف اعتیاد از سه سال گذشته در قم شروع شده و در این مدت ما از ظرفیت اقشار گوناگون جامعه به ویژه روحانیون، اساتید دانشگاه ها، پزشکان و معلمان برای همین هدف بزرگ استفاده کرده ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم همچنین با بیان ای نکه بیش از پنجاه روانشناس متبحر به منظور پاسخگویی به سؤالات مردم در رابطه با اعتیاد و راهکارهای پیشگیری از آن بکارگیری شده اند، گفت: در حال حاضر در مجموع 35 مرکز و تشکل مردمی در خصوص مبارزه با مواد مخدر در قم فعال هستند، ضمن آن که در سطح استان بیش از یکصد مرکز درمانی در همین رابطه وجود دارد.

وی همچنین بیان داشت: در سال های اخیر برای بیش از 6 هزار کارمند دولتی در سطح استان، کارگاه‌های ویژه پیشگیری از اعتیاد برگزار شده و همچنین در بسیاری از مدارس این کارگاه های آموزشی دایر شده که نتایج خوبی داشته است.

۳۱۳/۸

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha