پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ کارشناس مسائل خانواده گفت: در سال‌های اخیر دشمن با تهاجم فرهنگی از طریق شبکه‌های مجازی، تنها حیا و پوشش را از بانوان نگرفته است، بلکه متاسفانه عفت زنان و مردان ما را مخدوش کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم مریم ربیعی صبح امروز در همایش عفاف و حجاب که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، گفت: حجاب یک فریضه برای زن مسلمان است.  شهید مطهری معتقد بود که حجاب برای زن مسلمان، لباسی برای حضور او در جامعه است.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: حجاب تنها یک تکلیف فردی نیست، بلکه حیات یک نظام وابسته به پایبندی ملت آن بر حیا، عفت و پوشش در جامعه است.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر دشمن با تهاجم فرهنگی از طریق شبکه‌های مجازی، تنها حیا و پوشش را از بانوان نگرفته، بلکه متاسفانه عفت زنان و مردان ما را مخدوش کرده است.

ربیعی با تاکید بر این که پوشش در یک کفه ترازو و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در کفه دیگر قرار گرفته و هرچه پوشش نامناسب‌تر باشد، آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد، ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب توسط بانوان در قدم نخست احترام به جایگاه خانواده است. جامعه ای که عفاف و حجاب در آن رعایت می‌شود، جامعه ای است که در آن توانمندی‌ها در راستای توسعه استفاده خواهد شد.

کارشناس مسائل خانواده با بیان این که عفاف و حجاب واژه های جدایی ناپذیرند، گفت: عفاف از ابعاد وسیع تری برخوردار بوده و حجاب یکی از مصادیق آن است. عفاف نشان از حالت درونی دارد که انسان را از گناه باز می دارد.

وی تصریح کرد: عفت پدیدار آمدن حالتی برای نفس است که به وسیله ی آن از فزون خواهی شهوت جلوگیری شود، پایه ی عفاف خویشتن داری است و اختصاص به جنسیت خاصی ندارد.

ربیعی عنوان کرد: برای ریشه کن کردن بدحجابی و درونی سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید حجاب و عفاف به صورت غیرمستقیم در جامعه فرهنگ سازی شود و همه دستگاه های فرهنگی از طریق برنامه های مختلفی در این امر مهم ایفای نقش کنند.

وی اظهار کرد: امروز حریم خانواده، زن، حجاب و عفاف مورد هجمه شدید دشمنان اسلام و نظام قرار گرفته، لذا همه ما به ویژه زنان با ایمان و مقید جامعه اسلامی باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

کارشناس مسائل خانواده در پایان گفت: نسل امروز جامعه باید نسبت به ارزش حجاب و عفاف آگاه بوده و با حفظ این مهم در امنیت فردی و اجتماعی مؤثر باشند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha