جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست انجمن خیرین توسعه حوزه های علمیه

حوزه/ لولاچیان با تأکید بر این که مظلوم ترین قشر در جامعه طلاب و حوزه های علمیه هستند، گفت: دانشگاهیان از چه امکاناتی برخوردارند و طلاب از چه امکاناتی؟بهترین مکان ها برای تأسیس دانشگاه اختصاص داده می شود، ولی برای حوزه های علمیه چه؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمود لولاچیان، عضو هیأت امنای انحمن خیرین توسعه حوزه های علمیه، شامگاه چهارشنبه در جمع اعضای این انجمن با بیان این که حضرت محمد(ص) اشرف مخلوقات هستند، بیان داشت: ایشان برای تزکیه مردم مبعوث شدند.

وی افزود: پس از نبی اکرم(ص)، اهل بیت(ع) این راه را ادامه دادند و اکنون علما این راه را ادامه می دهند و ما باید به سهم خودمان این کار را تقویت کنیم.

عضو هیأت امنای انجمن خیرین توسعه حوزه های علمیه با اشاره به این که علما و حوزه های علمیه راه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون حلال و حرام الهی را برای مردم بیان می کنند.

وی ادامه داد: حمایت از حوزه های علمیه و روحانیون در حقیقت حمایت از دین اسلام است و ما باید به بهترین روش ممکن این کار را انجام دهیم.

لولاچیان با تأکید بر این که مظلوم ترین قشر در جامعه طلاب و حوزه های علمیه هستند، یادآور شد: دانشگاهیان از چه امکاناتی برخوردارند و طلاب از چه امکاناتی؟ بهترین مکان ها برای تأسیس دانشگاه اختصاص داده می شود، ولی برای حوزه های علمیه چه؟

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه با وجود این همه کمبود امکانات، باید اساتید دانشگاه را نیز تربیت کنند. چون استادی که به مباحث دینی آشنا نباشد، نمی تواند راه درست را بپیماید.

عضو هیأت امنای انجمن خیرین توسعه حوزه های علمیه با تأکید بر این که باید فضای آموزشی حوزه های علمیه را افزایش دهیم، عنوان کرد: باید حوزه های علمیه را گسترش دهیم تا طلاب تعلیم و تزکیه شده و برای خدمت وارد جامعه شوند.

وی افزود: اکنون کمبود طلبه داریم. مدارس، مساجد، مراکز دولتی و... نیاز شدید به طلاب دارند.

لولاچیان با بیان این که از قدیم الایام بازای ها مباحث مالی حوزه های علمیه را اداره می کردند، گفت: به همین دلیل است که در بازاریان یک حوزه علمیه نیز دایر می شد.

وی ادامه داد: بازاریان تاکنون حامی حوزه های علمیه بوده و از این پس نیز خواهند بود. ولی اداره کنونی مناسب نیست، به همین دلیل حوزه های علمیه و طلاب به شدت در مزیقه هستند.

عضو هیأت امنای انجمن خیرین توسعه حوزه های علمیه در بخش پایانی سخنان خود، تأکید کرد: البته به جز ساخت مدارس علمیه، باید به معیشت طلاب نیز توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha