پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ هیچ مرکزی به‌اندازه آموزش و پرورش نیروی انسانی در اختیار ندارد، در محیطی که محیط انسان‌سازی است باید انسان‌هایی مومن و معتقد پرورش یابند و کار این مرکز عظیم باید انسان‌سازی بر طبق معارف والای اهل بیت(ع) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی امروز در دیدار رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور که در دفترمعظم له در قم برگزار شد، کار خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند دانستند و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در ارتباط با اجر و پاداش انسان‌های خیر و نیکوکار گفتند: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمان اسلام با تمام قوا به میدان آمده و با گسترش معارف اسلامی افراد بسیاری در جامعه پرورش می‌یابند.

ایشان با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری به خدماتی که آن شهید والامقام در راه تعالی اسلام انجام داده است، اظهار داشتند: شهید مطهری هم زندگی و هم یک مرگ پرفضیلت داشتند، گام‌های بلندی در راه خدمت به بندگان برداشتند، آن شهید بزرگوار و والامقام انسانی بود که توفیق شهادت در راه خدا یافت، و طبق روایات اهل بیت(ع) می‌توان گفت هیچ خدمت و فضیلتی بالاتر از شهادت در راه خدا وجود ندارد.

معظم له با تأکید براینکه علم باید همراه با عمل باشد، تاکید کردند: هیچ مرکزی به‌اندازه آموزش و پرورش نیروی انسانی در اختیار ندارد، در محیطی که محیط انسان‌سازی است باید انسان‌هایی معتقد پرورش یابند و کار این مرکز عظیم باید انسان‌سازی بر طبق معارف والای اهل بیت(ع) باشد.

این مرجع تقلید ساخت مدارس را باقی الصالحات از سوی خیرین مدرسه‌ساز دانستند و افزودند: مردم برای حفظ ارزش‌های اسلامی و در راه انقلاب جان دادند تا انقلاب را تثبیت کنند، بنابراین باید مدارسی که با نیت پاک احداث می‌شود فرهنگ اسلامی در آن‌ها تقویت شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در دورانی زندگی می‌کنیم که بر اساس تعالیم الهی انقلابی به‌وجود آمده و توانسته چهره‌های اسلام ناب را نشان دهد، دشمن  نیز به دنبال ضربه زدن به انقلاب است در نتیجه باید افرادی تربیت شوند که به فکر تعالی دین باشند.

ایشان در قسمت دیگری از بیانات خویش با اشاره به سند 2030 گفتند: نباید سند 2030 در ایران اجرا شود، چرا که غرب را خوب شناخته‌ایم و هیچ گاه نباید مکر و دسیسه افکنی دشمنان و غرب را فراموش کنیم، صهیونیسم از اول با اسلام مخالف بوده و هستند و هیچ گاه دست از دشمنی با اسلام برنخواهند داشت.

حضرت آیت‌الله نوری نوری همدانی در پایان این دیدار با تأکید بر فرهنگ‌سازی امر خیر در میان آحاد جامعه گفتند: کار خیرین مدرسه‌ساز ازنظر فضیلت، از اجر و مزد فراوانی در نزد خداوند برخوردار و بسیار ارزشمند است و لازم است این گونه کارها در میان مردم و جامعه بیش از پیش تقویت شود.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha