پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ مسئولین به فکر مردم باشند، درخدمت رسانی کوتاهی نکنند، درکنار مردم باشند و آنها را ازخود بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش ازظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولین شهرستان دلیجان، گفتند: یکی ازموضوعاتی که در قرآن تأکید شده، شکر نعمت است، اگر شکرانه نعمت را بجای بیاوریم، نعمت افزایش و در غیر این صورت، کم خواهد شد.

معظم له بابیان اینکه یکی از نعمت ها، انقلاب است، برحفظ و شناخت ارکان انقلاب و تبیین آن تأکید کردند.

 ایشان افزودند: امام  راحل با انقلاب اسلامی ایران تحول گسترده ای در دنیا به وجود آورد و همینه دو ابرقدرت شرق و غرب را درهم کوبید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه بعضی ها معتقد بودند که با دین نمی توان حکومت کرد و اساسا اسلام افیون ملت ها است، افزودند: امام با انقلاب خود ثابت کرد که نه تنها با دین می توان حکومت کرد بلکه افیون هم نیست.

 معظم له با بیان اینکه اسلام دارای ارزشهایی است و یکی از ارزش ها، امر به معروف و نهی از منکر است، گفتند: این دو فریضه به جامعه هویت و حیات دوباره بخشیده و از مرگ نجات داده است. بنابراین نباید در احیاء ارزشهای دینی کوتاهی کرد واگر کوتاهی صورت گیرد، مرتکب لغزش شده ایم.

 ایشان افزودند:   مردم و ولایت فقیه دو رکن مهم کشور است؛ هر جامعه ای برای پیشرفت و تعالی نیازمند به رهبر جامع الشرایط است و اگر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی توانسته درمدت 40سال در منطقه و سطح بین الملل دارای قدرت و اقتدار باشد، به دلیل وجود رهبر جامع الشرایط،مدیر، مدبر، شجاع، فقیه، عالم به زمانه و آگاه به برنامه های دشمن است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: ولایت فقیه تحول عظیم در جهان ایجاد کرده و باعث شده مردم باعشق و علاقه 40 سال پای انقلاب بایستند و از آرمانهای انقلاب دفاع کنند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: یکی دیگر از  موضوعات مهم در اسلام، فرهنگ جهاد و شهادت است. این فرهنگ دین و انقلاب را از بسیاری از فتنه ها نجات داده و توانسته نظام و انقلاب را در دنیا سربلند کند.

معظم له بر خدمت رسانی مسئولین به مردم  و رفع مشکلات آنها تأکید کردند و عنوان کردند: نقش مردم در پیروزی انقلاب بسیار تاثیر گذار بوده، از این لحاظ نباید از این مردم لحظه ای غفلت کرد.

ایشان در پایان با تاکید بر نقش محوری مردم بیان داشتند: مسئولین به فکر مردم باشند، درخدمت رسانی کوتاهی نکنند، درکنار مردم باشند و آنها را از خود بدانند.

 

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha