چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد سید آبادی

حوزه نیوز/ عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ترغیب به علم و دانش از امتیازات ویژه مکتب اسلام است گفت: هیچ مکتبی در دنیا به اندازه اسلام مردم را به فراگیری علم فرانخوانده است اما متأسفانه با چنین امتیازی مکتب اسلام را دست کم ­گرفته و آنچنان که باید در سایه آن به درجات و مراتب علمی دست نیافته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد سید آبادی همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی بیان کرد: بسیاری از گرفتاری‌ها مانند دست‌اندازی به بیت المال، تجاوز به حقوق دیگران، رباخواری، کم‌فروشی و خیانت ریشه در حرص انسان دارد.

وی با این وجود از برخی از حرص‌ها به نیکی یاد شده است که می‌توان به حرص به عبادت و فروتنی در نزد پروردگار، حرص به خدمت و یا هدایت مردم و حرص به علم اشاره کرد؛ مواردی که ارزش محسوب شده و انسان را به سمت سعادت هدایت می‌کند.

حجت الاسلام سید آبادی با بیان این‌که خداوند پیامبر(ص) را حریص بر امت معرفی می‌کند، گفت: پیامبر(ص) بیشتر از خود ما به ما نزدیک، علاقه مند و به هدایت و سعادت ما حریص هستند و به همین دلیل در برابر آزار و اذیت مردم به جای نفرین از خداوند طلب هدایت می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که حرص به علم یکی از ویژگی‌های انسان‌های متقین است، گفت: هیچ چیز به اندازه علم و دانش مورد تأکید و ترغیب اسلام قرار نگرفته و هیچ مکتبی در دنیا به اندازه اسلام مردم را به فراگیری علم فرانخوانده است و این از امتیازات ویژه مکتب اسلام است.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: با این وجود ما این امتیاز مکتب اسلام را دست کم گرفته و آنچنان که باید در سایه این تعالیم دینی به درجات و مراتب علمی دست نیافته‌ایم.

وی با اشاره به این‌که انسان مؤمن حریص بر دنیا، قدرت و پول نیست، گفت: انسان مؤمن حلاوت دانش و معارف دین و اهل بیت(ع) را می‌چشد اما سیراب نمی‌شود و همواره تشنه و حریص بر علم و فراگیری است.

حجت الاسلام سیدآبادی با بیان اینکه این علم، آگاهی و معرفت است که مکتب شهادت را به وجود می‌آورد، تأکید کرد: علمی مورد تأکید و ارزشمند است که دریچه معرفت و بینش انسان به سوی خداوند و معارف دینی باشد و مسیر بندگی را برای انسان باز کند و تلاش برای فراگیری چنین علمی از نشانه‌های ایمان است.

انتهای پیام

28/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha