جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه موقت مشهد

حوزه/ امام جمعه موقت مشهد با تأکید بر ضرورت تشکیل حکومت اسلامی گفت: اسلام بدون حکومت قدرتی ندارد و فقه و حوزه در اسلام بدون حکومت باقی نمی‌ماند، امام راحل حکومتی تشکیل داد که «حقانیت»، «صراط مستقیم بودن » و «متناسب با فطرت بودن» سه علت قدرت آن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه در مراسم بزرگداشت بیست‌و نهمین سالگرد امام راحل در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: پس از رحلت نبی‌مکرم اسلام(ص)، در میان امت ایشان با انحراف از خط رهبری «تجمل‌گرایی، اشرافی‌گری و تن‌پروری»، «تحجر و دگم اندیشی»، ««ضعف بصیرت عامه مردم» رشد کرد و به حضیض ذلت سقوط کردند اما امت ایران پس از رحلت امام پای نظام ایستادند.

امام جمعه موقت مشهد افزود: امام خمینی(ره) در شرایطی که دنیا از جهل بسیار تاریک و از فرهنگ غرب مست بود و با اندیشه شرق از معنویت دور بود، اسلام ناب را مطرح کرد و کشتی نجات از اصول و آرمان‌های اسلام را ساخت.

وی تصریح کرد: امت اسلامی ایران بر این کشتی که در 22 بهمن به پیروزی رسید، سوار شدند، این کشتی لنگر انداخت و محکم ایستاد، از آن روز چهل سال می‌گذرد در این مدت با موج‌های عجیب و تلأطم های فراوانی روبرو شده است اما همه را به سلامتی و قدرت پشت سر گذاشت چون این کشتی از اسلام ناب ساخته شده است؛ اصول و ارزش‌های اسلامی در آن متبلور است این چنین با قدرت پیش می‌رود.

ویژگی‌های حکومت امام راحل

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه عنوان کرد: «حقانیت»، «صراط مستقیم بودن این نهضت» «متناسب با فطرت بودن این حرکت» سه علت قدرت این کشتی است و با اینکه آمریکا، غرب، مرتجعان، دگم‌اندیشان نمی‌خواهند این کشتی به راهش ادامه می دهد، هر توطئه‌ای را با قدرت دفع و رفع می‌کند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: راه امام راه مستقیم است؛ همان راهی که قرآن آن را صراط مستقیم معرفی کرده است امروز در عالم اسلام راهی به عنوان راه مستقیم غیر از راه امام نداریم، اصول و ارزش‌های این راه، حق بوده که در حال نجات ملت‌ها از تلأطم است.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری با رهبری و زعامت ولی‌فقیه قدرت بی‌مانندی است که این کشتی را حمایت کرده و پیش می‌برد؛ اسلام بدون حکومت قدرت ندارد، فقه و حوزه در اسلام بدون حکومت باقی نمی‌ماند، این کشتی استوار و باقدرت پیش نمی‌رود، بدون حکومت نمی توان مسلمان زندگی کرد؛ می توان مسلمان بود و شهادتین را بر زبان جاری کرد اما نمی توان مسلمان زندگی کرد ای را در بحرین و عربستان این را مشاهده می کنید.

28/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha