پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صالحی

حوزه/ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که باید میان حوزه فرهنگی و حوزه دینی رابطه وسیع وجود داشته باشد، تصریح داشت: امروز دستگاه فرهنگی ما باور دارد که حوزه و مراجع تقلید پرچمداران فرهنگ دینی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، رضا صالحی امیری، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن بازدید کرد.

وی در این بازدید درباره دغدغه مراجع تقلید نسبت به مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: به عقیده بنده دستگاه فرهنگی کشور به حد توان و ظرفیت خود برای رفع این دغدغه ها تلاش می کند.

صالحی امیری اضافه کرد: البته باید بپذیریم انتظار از دستگاه فرهنگی به تنهایی ما را به مقصد و مقصود نمی رساند. در کشور ما بیش از هزار مؤسسه فرهنگی، بیش از چند ده هزار مسجد و بیش از هزار حوزه علمیه داریم.

وی ادامه داد: مجموعه های فرهنگی، قرآنی و دینی باید در کنار یک دیگر قرار گرفته و کار را پیش ببرند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان سیاستگذار، هدایت کننده، حامی و نظارت کننده در کنار آن ها حضور داشته باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که باید میان حوزه فرهنگی و حوزه دینی رابطه وسیع وجود داشته باشد، تصریح داشت: امروز دستگاه فرهنگی ما باور دارد حوزه و مراجع تقلید پرچمداران فرهنگ دینی هستند.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم تا حلقه ارتباط میان حوزه، مسجد و نهادهای فرهنگی ایجاد شود و کار را به نهادهای فرهنگی، قرآنی و دینی بسپاریم.

انتهای پیام/

313/43

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha