پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام و رهبری

حوزه/ امروز ایمان، شجاعت، ساده زیستی، عدالتخواهی، استکبارستیزی و مردم محوری امام خمینی(ره)، همه و همه در زندگی جانشین بر حقش مقام معظم رهبری نمایان و مشخص است و همگان می دانند که تنها راه پیروزی بر دنیای استکبار و صیانت از انقلاب، تبعیت از ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» ذر بیرحند، امام خمينى هـدف ها و آرمان ها و هـر آنچه را كه مـى بايــست ابـلاغ كنـد، گفت. و در عمـل نيز تـمام هستيـش را بـراى تحقق هـمان هـدف ها بـكار گرفت، اينك در نيمه خـرداد سـال 1368 خـود را آماده ملاقات عزيزى مى كرد، كه تمام عمرش را براى جلب رضاى او صرف كرده بـود و قامتش جز در بـرابـر او، در مـقابل هيچ قدرتى خـم نشده، و چشـمانش جز براى او گريه نكرد.

ساعت ۲۲:۲۰ روز شنبه سيزدهـم خـرداد ماه سـال 1368 لحظه وصال بـود. قــلبـى از كار ايستـاد كه ميليـونها قلــب را بـه نور خدا و معنـويت احـيا كرده بـود. بــه وسيله دوربين مخفـى اى كه تـوسط دوستان امــام در بيمارستان نصب شده بـود، روزهاى بيمارى و جريان عمل و لحظه لقاى حق ضبط شده است. وقتى كه گوشه هايـى از حالات معنوى و آرامـش امام در ايـن ايـام از تلويزيون پخـش شـد، غوغايى در دلها بر افكند، كه وصف آن جــز با بودن در آن فضا ممكـن نيست. لبها دائمـا به ذكـر خـدا در حـركت بود.

بعد از بیست و نه سال از ارتحال رهبر کبیر انقلاب، چندتن از اساتید و روحانیون شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی از ویژگی معمار کبیر انقلاب می گویند.

                         

امام خمینی(ره) مرد خدا بود

حجت الاسلام شیدایی، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» و در خصوص 14 خرداد و ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: اگر از مردم بخواهیم که امام را توصیف کنند، اکثرشان این گونه خواهند، گفت که امام خمینی(ره) مرد خدا بود و حقیقتا در راه خدا اقدام می کرد و از هیچ کسی ترسی نداشت.

وی افزود: امام راحل در سخت ترین شرایط و حالتی که مریضی به ایشان فشار آورده بود از راز و نیاز با خدا دست نکشید و عبادت های شبانه و گریه های عارفانه ایشان ترک نشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نگاهمان به ایمان مردان الهی باشد و از آن ها الگو برداریم، خاطر نشان کرد: این مردان قله هایی هستند که قابل دسترسند و چون در عصر ما زندگی کرده اند، بیشتر قابل درک هستند.

 

شجاعت امام خمینی(ره)، ریشه در توحید و اتصال به پررودگار داشت

حجت الاسلام شیدایی تصریح کرد: باید به این موارد توجه کرد، که امام خمینی(ره) چگونه شخصیتی داشتند و برخورد ایشان در مقابل مستکبران شاه، آمریکا، اسرائیل چگونه بود.

وی با بیان اینکه شجاعت امام خمینی(ره) در ایراد سخنانشان، ریشه در توحید و اتصال به خدا داشت، بیان کرد: ارتباط امام راحل با بسیجیان و مردم نیز بسیار قابل تحسین است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: باید در شب های قدر دعا کنیم، که به سمت همچنین رشد و کمالی برویم و مقتدای ما نیز امام و رهبر انقلاب باشند.

حجت الاسلام شیدایی تصریح کرد: خدار را شاکریم که لعامت و ولایت جمهوری اسلامی و مردمان مظلوم مسلمان و شیعیان حضرت علی(ع) در دست مقام معظم رهبری است، زیرا ایشان نیز مردی الهی هستند.

وی در خصوص نافذ بودن سخنان امام خمینی(ره) در بین مردم، عنوان کرد: عامل نفوذ سخنان امام در قلب مردم، صداقت، ایمان و اخلاصی بود که در ایشان وجود داشت و مردم نیز متوجه می شدند، آنچه امام مطرح می کند، از روی میل و هوای نفس، حب و بغض های شخصی نیست، بلکه از روی ایمان و اعتقاد به خداوند است.

                    

مردم از روی عقلانیت عاشق امام(ره)‌ شدند

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: مردم در هر زمانی که اخلاص، ایمان و صداقتی که مبتی بر عقلانیت باشد را مشاهده کنند، پیرو آن خواهند بود و امام را نیز انسانی عالم، مجتهد و کسی که اسلام را خوب می فهمد، جهان را خوب می شناسد و در عین حال به راه خودش ایمان دارد و مخلصانه اقدام می کند و در این راه نیز با صداقت پیش می رود، یافته بودند.

حجت الاسلام شیدایی در خصوص شخصیت مقام معظم رهبری نیز گفت: برای درک شخصیت مقام معظم رهبری همین بس که دشمنان انقلاب اسلامی و کسانی که با نظام مشکل دارند و پیوسته به دنبال توطئه هستند، خود به بی نظیر بودن ایشان اعتراف می کنند و برخی از آن ها نیز اینگونه می گویند، که اگر امام خمینی(ره) زنده بود و این ایام را می دید، حتما از عملکرد رهبری خوشنود بود و او را تشویق می کرد، که چگونه کشتی انقلاب را از بین موج ها و طوفان های سنگین که می توانست، کشتی های دیگر ملت ها را از بین ببرد با تدبیری حکیمانه و نگاهی الهی بیرون آورده و حفظ کند.

وی ادامه داد: کارنامه رهبری تا حدی پیش روی ماست، که از جمله آن می توان به نفوذ منطقه ای ایران در 30 سال گذشته اشاره کرد.

 

امروز ایران با رهبری مقام معظم رهبری به مرزهای اسرائیل رسیده است

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: ایران اسلامی امروز در مواجه با اسرائیل به مرزهای این رژیم اشغالگر رسیده است و اکنون نیز بخشی از مرزهای اسرائیل تحت کنترل نیروهای مقاومت است، نیروهایی که توسط رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری هدایت شده اند.

حجت الاسلام شیدایی بیان کرد: نفوذ در عراق را نیز می توانیم مورد تحلیل قرار دهیم، در حالی که در گذشته جنگ طولانی مدت با رژیم بعث داشته ایم، اما اکنون در پارلمان این کشور روحانیونی ضد آمریکایی وجود دارند، و فضا به گونه ای تغییر پیدا کرده است که به لحاظ سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی شریک خیلی مهمی برای ایران است.

وی عنوان کرد: عصبانیت دولت های مستکبر، اعتراض های مداوم قدرت های جهان به نفوذ و اقتدار ایران در منطقه و همچنین تحمیل کردن انواع تحریم ها نشانه موفقیت آمیز بودن اقدامات مقام معظم رهبری است.

 

وجود حضرت امام خمینی(ره) موهبتی الهی برای امت اسلامی بود

مولوی خالقی امام جمعه، اهل سنت درمیان در گفت و گو باخبرنگار «حوزه» دربیرجند ضمن تسلیت ایام ارتحال امام راحل(ره)،اظهار کرد: 14 خرداد ماه یک روز تاریخی است، چرا که مصادف است با رحلت شخصی که سال ها مبارزه کرده و مبارزاتش منجر به شکوفایی انقلاب عظیم اسلامی ایران شده است.

وی با بیان این که وجود حضرت امام خمینی(ره) موهبتی الهی برای امت اسلامی در آن برهه از زمان بود،تصریح کرد: ایشان به بشریت عصر حاضر فهماند که انسان دارای شرافت بوده و این شرافت در خداشناسی نهفته است.

امام جمعه اهل سنت درمیان از ایمان، به عنوان لازمه رسیدن به شرافت یاد کرد و افزود: بر کسی پوشیده نیست، که هر کس که خواهان شرافت باشد، از طریق معرفت الهی به آن خواهد رسید.

مولوی خالقی با اشاره به این مهم که زندگی معنوی و مادی امام راحل(ره) برگرفته از زندگی و رهنمودهای سلاله پاکش بود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) دارای شخصیتی منحصر به فرد بود و هر انسان آزاده ای در نگاه اول به زندگی آن امام بزرگوار به این مطلب اعتراف می کند .

وی ضمن اشاره به نقش تاثیرگذار امام راحل(ره) در سرنگونی رژیم طاغوت،خاطرنشان کرد: یقینا اگر قاطعیت و تدبر امام راحل(ره) نبود، شاهد واژگونی حکومت طاغوت و بروز تحول و دگرگونی در ایران نبودیم.

                       

لزوم تبیین اندیشه های امام خمینی (ره)

امام جمعه اهل سنت درمیان از  ایام ارتحال امام(ره) به عنوان فرصتی برای تبیین اندیشه امام خمینی(ره) یاد کرد و افزود: راز همه موفقیت های ایشان در بندگی وی است، که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

مولوی خالقی با بیان این مطلب که اندیشه امام راحل(ره) ایستادگی در برابر زیاده خواهی استکبار و ایجاد امید در دل مستضعفان جهان بود،یادآور شد: این مدل حکومت،در دنیا بی نظیر و بی بدیل بوده است، که با شاخصه های دینی و مردمی برپا شد، چرا که انقلاب اسلامی ایران مردم سالاری دینی را به جهانیان معرفی کرد و الگوی کشورهای مختلف جهان در اشاعه یک نوع بیداری شد.

وی ضمن اشاره به مجاهدت های بنیانگذار انقلاب اسلامی برای نجات جامعه مسلمان از ظلم، اذعان داشت: معمار کبیر انقلاب دارای ایمانی قوی و اعتقادی راسخ بودند، که در تار و پود وجودشان نهفته بود و ذات لایزال الهی اصلی ترین تکیه گاه او در رسیدن به اهدافشان بود.

این روحانی اهل سنت با بیان این که حضرت امام(ره) درس زندگی و جهاد و مقاومت را از پیامبر اکرم(ص) آموخته بودند،اظهار داشت: ایشان در دوران خواب زدگی و غفلت امت اسلامی با قیام خود جامعه ی مرده را جانی دو باره بخشید و پیشرفت اسلام را فراهم آورد، لذا بزرگان دین و سیاست باید در راستای شناساندن، شخصیت این امام بزرگ به نسل جوان همتی شایسته از خود نشان دهند.

وی در ادامه صحبت هایش در خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی و شخصیت ایشان و همچنین انتخاب شان به عنوان رهبر انقلاب، گفت: تدبیر حضرت آیت الله خامنه ای، نشات گرفته از افکار امام راحل(ره) است و ایشان بارها در سخنان خویش فرموده اند که" ما نتوانسته ایم آنچنان که باید و شاید به مردم و جوانان برسیم".

                      

مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری بر کسی پوشیده نیست

مولوی خالقی ضمن اشاره به این که مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در بحران ها برای همه روشن است،گفت: نقش موثر آیت الله خامنه ای در هدایت سیاست های خارجی کشور به سمت عدم ائتلاف با دشمنان و مخالفت با سیاست های استکبار جهانی بر کسی پوشیده نیست.

وی به 40 سالگی انقلاب اسلامی نیز اشاره ای داشت و افزود: 40 سالگی یک حد تکامل برای فعل و انفعالات است و انبیاء در این سن به پیامبری مبعوث می شدند و بایستی و مسئولان بایستی پاسخگوی نیازهای مردم و حل مشکلات آنان باشند.

 

تفکرات و شخصیت امروزه جهان اسلام،‌احیا شده، اسلام ناب محمدی است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا بابایی ماهانی امام جمعه فردوس در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با تسلیت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران،اظهار کرد: امام راحل(ره) با تفکرات الهی خویش سبب دگرگون شدن مسیر تاریخ شد.

وی با بیان این که تفکرات و ابعاد شخصیتی امام راحل(ره) در روحیه همه مسلمان دنیا تاثیر بسزایی گذاشت،تصریح کرد: تفکرات و شخصیت ایشان امروزه جهان را به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی گیر کرده است.

 

انقلابی بودن و انقلابی گری آموزه امام خمینی(ه) است

امام جمعه فردوس با بیان این که انقلابی بودن و انقلابی ‌گری آموزه امام خمینی(ه) است،خاطرنشان کرد: بهترین شاخصه انقلابی گری، ایمان به حضرت حق است، که همین موضوع عامل پیروزی امام(ره) و ملت خداجوی ایران شد.

حجت الاسلام بابایی با بیان این که خاطره مجاهدت های امام راحل(ره) هرگز از اذهان ملت ایران پاک نمی شود، اذعان داشت: نعمت هایی که امروزه داریم، اعم از مععنویت، آرامش، آزادی دین و...؛همه و همه را مدیون امام راحل(ره) و اخلاص این مرد بزرگ هستیم.

وی ضمن اشاره به نقش ارزنده بنیانگذار انقلاب اسلامی در ساقط کردن رژیم پهلوی، ابراز کرد: ملت ایران با دست خالی توانست بر رژیم خائن پهلوی پیروز شود و دلیل این پیروزی چیزی جز ایمان، استقامت و وحدت در سایه رهبری امام(ره) نبود.

 

بزرگترین سفارش امام راحل(ره) حمایت از ولایت فقیه است

امام جمعه فردوس با اشاره به این نکته که بزرگترین سفارش امام راحل(ره) حمایت از ولایت فقیه است، یادآور شد: آنچه مسلم است آن است که مسیر انقلاب اسلامی، تنها به وسیله وحدت در سایه ولایت‌پذیری امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: دشمن شناسی، تدبیر و مدیریت، تکیه بر مردم و پشتیبانی از مردم از ویژگی‌های رهبری امام(ره) و همچنین مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که رهبری و امت، دو رکن انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: آنچه مسلم است آن است که تا زمانی که ملت پشتیبان ولایت باشند، آرمان‌های انقلاب یکی پس از دیگری متبلور خواهد شد.

امام جمعه فردوس ادامه انقلاب اسلامی را در گرو دشمن‌شناسی، مبارزه با دشمن و مقاومت در مسیر در راستای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اعلام کرد.

                        

ساده زیستی نقطه طلایی زندگی امام(ره) و مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام بابایی در ادامه صحبت هایش به ساده‌زیستی در زندگی امام(ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب اشاره ای داشت و افزود: مسئولین کشور نیز باید دست از مسابقه رقابت و اشرافی ‌گری بردارند و از اسراف دوری کرده و طوری رفتار کنند، که مردم آن‌ها را از خود بدانند و درد مردم را حس کنند.

وی به انتخاب الهی مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام راحل(ره) نیز اشاره ای داشت و گفت: هر روز بیشتر از گذشته مردم در می یابند، که چقدر این انتخاب، شایسته و الهی بوده است، که راه و انقلاب امام به بهترین شکل پس از ایشان ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام بابایی با بیان این که بر اساس اعتقادات مان چکیده ملت در خبرگان رهبری متبلور شده است، ابراز کرد: پس از ارتحال امام راحل(ره)، مجلس خبرگان رهبری در اقدامی بجا و شایسته رهبر فرزانه انقلاب را جانشین ایشان انتخاب کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha