جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خمینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: امام خمینی (ره) دورنمایی از سبک زندگی معصومین(ع) در عصر معاصر ترسیم کرد، در عصر کنونی باید به اندیشه ‌های ایشان بازگردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب ‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، شب گذشته در مراسم شب قدر جمعی از کارگران، با اشاره به شخصیت نمونه امام خمینی(ره) ابراز داشت: شخصیت امام راحل، یک شخصیت بی ‌نظیر و تکرار نشدنی است که از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) برگرفته شده است و برای تبیین چنین شخصیتی قرن ها باید بگذرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، درباره کتاب دعای سحر از امام خمینی (ره) گفت: دو کتاب مهم امام به نام ‌های «دعای سحر» و« ۴۰حدیث» که هر دو در ۲۷سالگی امام راحل نوشته شده‌اند، از معانی والایی برخوردار هستند و این‌ بیانگر این هستند که ما هنوز ابعاد وجودی امام را آنطور که باید نشناخته ‌ایم.

حجت ‌الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با بیان اینکه تبعید امام خمینی(ره) نیز تاثیری در تصمیم و هدف امام راحل نداشت، عنوان کرد: رژیم شاهنشاهی و دشمن به خیال اینکه فرستادن امام به ترکیه و نجف باعث فراموشی ایشان می ‌شود، ایشان را از ایران بیرون کردند اما امام بعد از ۴ ماه اقامت در نجف تئوری ولایت فقیه را ترسیم کردند.

وی افزود: کسی که بخواهد عالم را متحول کند، باید ابتدا از خودش شروع کند و امام در شخصیت خود تحولات عظیمی را پشت سرگذاشته بود، اینکه امام در اواخر عمر خود نیز به نماز اول وقت اهمیت می‌داد، نشان از توجه ویژه به معنویت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در حوزه سیاست نیز بدون آن که در کلاس درس سیاست بنشیند، سواد سیاسی زیادی داشت و توانست بعد از معصومین، اولین کسی باشد که بنای حکومت اسلامی را بنا کرد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین حسینی تاکیدکرد: باید در عصر معاصر به اندیشه‌ های امام راحل بازگردیم، امام خمینی(ره) در واقع دورنمایی از سبک زندگی معصومین(ع) در عصر معاصر ترسیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha