پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم افطاری «نه به افطار ترامپ» در خارج از کاخ سفید برگزار می شود

حوزه/ چند سازمان اسلامی با همکاری گروه های حقوق مدنی در ایالات متحده، به منظور محکوم کردن افطار ترامپ، هنگام برگزاری مراسم افطاری در کاخ سفید، در میدانی خارج از کاخ سفید اقدام به برگزاری افطاری «نه به افطار ترامپ» کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، چند سازمان برجسته اسلامی با همکاری گروه های حقوق مدنی دیگر در آمریکا میزبان برگزاری مراسم افطاری «نه به افطار ترامپ» در خارج از کاخ سفید شد.

این مراسم افطاری که با همکاری و مشارکت دیگر سازمان های حقوق مدنی و اسلامی برگزار می شود، قرار است در میدان لافایت در خارج از کاخ سفید و درست در همان زمانی برگزار شود که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا میزبان افطاری در کاخ سفید می باشد.

گفتنی است مراسم شام افطاری ترامپ برای چهارشنبه 6 ژوئن اعلام شده بود، اما مقامات کاخ سفید تا آخرین لحظه هیچ لیستی از شرکت کنندگان ارائه نداده بودند.

میهمانی افطاری کاخ سفید یک سنت قدیمی در آمریکا است که نخستین بار توسط کلینتون رئیس جمهور آمریکا آغاز شد و دو رئیس جمهور بعدی یعنی جرج دبلیو بوش و باراک اوباما نیز این مراسم را برگزار کردند.

این درحالی است که برخی معتقدند تاریخ افطاری دادن کاخ سفید به 200 سال پیش برمی گردد؛ زمانی که توماس جفرسون رئیس جمهور آمریکا میزبان یک هیات تونسی در 9 دسامبر 1805 بود.

 رئیس جمهور ایالات متحده سال گذشته با شکستن سنت دو دهه گذشته و ندادن افطاری در کاخ سفید، با انتقادات گسترده ای روبرو شد. وی همچنین با نظرات ضداسلامی متعدد خود درباره مسلمانان و همچنین دادن فرمان اجرایی «ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا» از چند کشور مسلمان نشین، در موارد مختلف دشمنی اش را با مسلمانان و  اسلام ابراز کرده است.

این درحالی است که هم اکنون شورای عالی آمریکا در حال بازبینی سومین نسخه فرمان اجرایی ممنوعیت ورود مسلمانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha