جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش پیوند آسمانی کرمان

حوزه/ همایش پیوند آسمانی ویژه طلاب تازه مزدوج استان، در تالار سرو شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، همایش پیوند آسمانی ویژه طلاب تازه مزدوج استان، در تالار سرو شهر کرمان برگزار شد.

در این برنامه که طلاب و همسرانشان حضور داشتند ابتدا حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی دادستان ویژه روحانیت کرمان در رابطه با موضوع مهارت های زندگی سخنرانی کرد.

بعد از آن کارگاه عمومی روابط همسران توسط حجت الاسلام محمد حاج غنی با حضور طلاب و همسرانشان برگزار شد.

در پایان نیز کارگاه مجزا برای بانوان توسط خانم مشهدی و کارگاه مجزا برای آقایان توسط حجت الاسلام محمد حاج غنی برگزار شد.

حجت الاسلام احمد دهقانی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کرمان در رابطه با برگزاری همایش پیوند آسمانی گفت: مرکز خدمات حوزههای علمیه در جهت خدمات رسانی برنامههای متنوعی دارد که یکی از قسمتهای آن بخش خدمات فرهنگی است. خدمات فرهنگی عنوان کلی است ولی زیرمجموعههای زیادی دارد که از جمله  آن، همایش پیوند آسمانی یا در واقع کارگاه آموزشی مزدوجین است. در این همایش برای طلاب و همسرانشان که تازه ازدواج  کردهاند کارگاههایی برگزار میکنیم تا بتوانیم مهارتهای لازم را در ابتدای زندگیشان به آن‌‎ها ارائه کنیم تا راه و رسم زندگی سالم را فرا بگیرند.

وی تأکید کرد: زندگی زناشویی صرف ازدواج تنها نیست. مسائل خانه و خانواده یکی از مسایل بسیار مهم است. از اینجا است که اجتماع درست میشود. اگر این پایه درست شد، اجتماع هم درست خواهد شد. باید زنان و مردان ما مهارتهای زندگی اعم از ارتباط زن و مرد، مسائل زناشویی، تربیت فرزندان و... را کامل فرا گیرند تا در آینده اجتماعی سالم داشته باشیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کرمان ادامه داد: همت مرکز خدمات مخصوصا ریاست محترم مرکز حجت الاسلام والمسلمین ربانی بر این است که ما خانواده‎‎های طلاب را در این مسیر قرار دهیم که برای این موضوع اقدام به برگزاری همایش پیوند آسمانی کردهایم که در چند سال گذشته با برگزاری کارگاههای آموزشی بسیار موفق بودهایم.

وی در رابطه با همایش پیوند آسمانی تصریح کرد: این همایش هرساله در چند نوبت برای طلاب تازه متاهل و همسرانشان برگزار میگردد و در طی آن کلاسهای آموزشی به صورت عمومی و حضور طلاب و همسرانشان و به صورت مجزا برای بانوان و آقایان با استفاده از اساتید مجرب برگزار میشود. همایش امروز مخصوص  طلاب تازه ازدواج کرده اواخر سال گذشته و اوائل امسال است و ان‌شاءالله این جلسه برای گروههای بعدی در طول سال و در صورت رسیدن به حد نصاب برگزار میشود.

حجت الاسلام دهقانی در رابطه با برنامههای مرکز خدمات پیش از ازدواج اظهار داشت: آنچه همیشه اولویت دارد موضوع پیشگیری است و در مسئله ازدواج بایستی برای پیشگیری از مشکلات ممکن، برنامههای آموزشی پیش از ازدواج برای افراد جامعه داشته باشیم که متأسفانه مرکز خدمات حوزههای علمیه هنوز در این باره اقدامی نکرده است اما این موضوع مهم در دستور کار قرار دارد و ان شاءالله در نظر داریم برای طلابی که قصد ازدواج دارند برنامههای آموزشی مفیدی را تدارک ببینیم.

وی خاطر نشان کرد: مرکز خدمات در نظر دارد تا به طور مداوم ارتباط خود را باخانوادههای طلاب حفظ کند و در جهت این مسئله برای طلاب و خانوادههایشان برنامههای مختلفی در بحث مهارت افزایی و خدمات رفاهی و فرهنگی چون مسایل ورزشی و اردوها اعم از زیارتی و تفریحی دارد تا با کار آفرینی و پر کردن اوقات فراقت خانوادههای طلاب در جهت اهداف کلی که همان بحث خانواده سالم است بتواند موفق عمل کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha