پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 ۱۰۲ هفته جلوگیری از نماز جمعه شیعیان بحرین

حوزه/ نیروهای امنیتی آل خلیفه برای ۱۰۲ هفته متوالی به محاصره امنیتی منطقه الدراز و منزل آیت الله عیسی قاسم ادامه داده و از برگزاری مهمترین و وسیع ترین نماز جمعه شیعیان بحرین مانند هفته های گذشته جلوگیری نمودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نیروهای امنیتی آل خلیفه برای 102 هفته متوالی به محاصره امنیتی منطقه الدراز و منزل آیت الله عیسی قاسم به طور مستمر ادامه داده و از برگزاری مهمترین و وسیع ترین نماز جمعه شیعیان بحرین مانند هفته های گذشته جلوگیری نمودند. نمازگزاران حاضر در مسجد امام صادق(ع) در منطقه الدراز که از اهالی منطقه اند در پی ممانعت از حضور امام جمعه و و وصول نمازگزاران دیگر مناطق به این مسجد، این هفته نیز نماز را بصورت فرادا بجا آوردند.

رژیم آل خلیفه با اقدام به سلب تابعیت و محاکمه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان و انقلابیون بحرین از ماه ژوئن سال 2016 میلادی(خرداد 1395) منطقه الدراز محل سکونت رهبر نهضت اسلامی بحرین را به محاصره امنیتی در آورده و با بازداشت خانگی غیر قانونی آیت الله قاسم، اقامه نماز جمعه شیعیان را نیز طی این مدت به توقیف در آورده است و از ورود امام جمعه و نمازگزاران به مسجد امام صادق(ع) در این منطقه ممانعت بعمل می آورد.

گفتنی ست قدمت نماز جمعه شیعیان بحرین در مسجد امام صادق(ع) در منطقه الدراز به صدها سال قبل و پیش از ظهور و به روی کار آمدن خانواده حاکمه‌ی آل‌خلیفه بر می گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha