جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ میثم سلمان

حوزه/ شیخ میثم سلمان گفت: متاسفم با وجود نزدیک شدن زمان انتخابات اکتبر ۲۰۱۸ مسئولان بحرین حتی کمترین ضمانت لازم برای برگزاری انتخابات آزاد را فراهم نکرده اند و به عکس هیچ عرصه ای برای فعالیت های مدنی وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم تکریم یکی از فعالان حقوق بشر بحرینی به نام نبیل رجب روز گذشته در پاریس برگزار شد.

شیخ میثم سلمان از فعالان حقوق بشر بحرینی در سخنان خود در این نشست گفت: اعطای نشان شرافت به نبیل رجب که از سال 2016 به خاطر دفاع از حقوق بشر در زندان به سر می برد، لحظه ای مهم و تاریخی برای مردم بحرین به شمار می رود زیرا اکثریت مردم بحرین برای رسیدن به صلح و ثبات و دموکراسی و احترام به حقوق بشر جهانی مبارزه می کنند.

وی افزود: انتظار ما این است که گروهی بلندپایه از بحرین به ریاست حاکم این کشور به فرانسه سفر کنند و امیدواریم این گروه دعوت صادقانه فرانسه برای آزادی کردن نبیل رجب را بپذیرند و به بحرین تذکر بدهند که به التزامات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر پایبند باشد، زیرا سرکوب و خشونت نمی تواند ثبات را برای کشوری به ارمغان بیاورد و گفتگو و احترام به حقوق بشر و دموکراسی تنها راه پیشرفت است.

شیخ میثم سلمان ادامه داد: جنگ با تروریسم و افراط گرایی و خشونت در منطقه با تقویت مبانی حقوق بشر رابطه ای مستقیم دارد، زیرا فقدان دموکراسی و حقوق بشر بهترین شرایط را برای رشد تروریسم و افراط گرایی پدید می آورد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفم که با وجود نزدیک شدن زمان انتخابات اکتبر 2018 مسئولان بحرین حتی کمترین ضمانت لازم برای برگزاری انتخابات آزاد را فراهم نکرده اند و به عکس، هیچ عرصه ای برای فعالیت های مدنی وجود ندارد و امکان برگزاری مناظرات نیست و در واقع امکان دعوت به گفتگو و آشتی و تفاهم نیز وجود ندارد و دهان جامعه مدنی بسته شده و مدافعان حقوق بشر نیز یا در زندان هستند یا با تهدید ساکت شده اند و یا در تبعید به سر می برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha