جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: برنامه‌های اوقات فراغت جوانان باید مستمر، پویا و پیوسته باشد، زیرا که اجرای برنامه‌های مقطعی و ناهماهنگ چندان مفید نخواهد بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کلاس های تابستانی موسسه آیینه ظهور که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: متاسفانه ماهواره در کمین جوانان ما نشسته و در حال تخریب افکار جوانان این مرز و بوم است که باید خانواده ها به این موضوع توجه بیشتر داشته باشند.

 وی افزود: اید بحث اوقات فراغت را به تابستان گره زد، بلکه به اوقات فراغت از آن جهتی که با هم بودن، همزیستی و تعامل را معنا می‌کند در طول سال توجه شود، چون‌که نیازهای هوشی افراد در مدارس محقق می‌شود اما برای ارضای هوش اجتماعی نیاز به کلاس‌های اوقات فراغت است پس باید به بعد روانی، جسمی، روحی و معنوی افراد در پایگاه‌های اوقات فراغت توجه کرد و زمینه‌های آن را با دوره‌ها و آموزش‌های لازم فراهم کرد تا شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان باشیم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: برنامه ریزی برای اوقات فراغت، علاوه بر حفاظت در مقابل آسیب‌های اجتماعی باعث تحکیم خانواده و رشد شخصیت افراد و شکوفایی خلاقیت می شود و این در حالی است که غفلت در امر برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان، زمینه ای فراهم می کند تا نوجوانان و جوانان، ایام فراغت خود را به بطالت سپری کنند و حضور بی هدف در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و پای برنامه های ماهواره بر میزان آسیب ها می افزاید.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: برنامه های اوقات فراغت باید از برگزاری کلاس های آموزشی و سرگرمی صرف خارج شود و در قالب این کلاس ها، شیوه و سبک زندگی را به فرزندانمان بیاموزیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: برنامه ریزی اوقات فراغت باعث می شود تا زندگی جوانان هدفمندتر شود و بتوانند توانمندی ها و استعدادهای خود را در قالب برنامه ها کشف کنند و آنها را تقویت کنند از طرفی نسل جوان می آموزد تا برای همه ساعات زندگی خود برنامه ریزی داشته باشد و فرصت های زندگی را از دست ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: برنامه‌های اوقات فراغت جوانان باید مستمر، پویا و پیوسته باشد زیرا که اجرای برنامه‌های مقطعی و ناهماهنگ چندان مفید نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha