پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: زکات از جملة اصول مبانی اسلامی است که با نبودن آن, اصل بنا و کیان اسلام در معرض تخریب و نابودی قرار خواهد گرفت،چرا که پرداخت زکات باقیات الصالحات را برای آخرت به همراه دارد.

بهگزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی امروز در جمع اعضای عاملین و مبلغین زکات شهرستان قزوین، گفت: اداى زکات باعث حفظ اصل مالکیت و تحکیم پایه هاى آن است، به طورى که اگر مردم، این اصل مهم اسلامى را فراموش کنند، شکاف و فاصله میان گروه ها آن چنان مى شود که، اموال اغنیاء نیز به خطر خواهد افتاد.

 وی افزود: پرداخت زکات را یکی از مهم‌ترین ارکان دین اسلام و از واجبات می باشد که باید امروز عاملین و مبلغین بیش از همیشه موضوع مهم پرداخت زکات را در بین مردم و کشاورزان به خوبی تبیین نمایند؛ زکات همچنین باعث پاکی مال می شود، چون وقتی که حق کس دیگری به مال تعلق گرفت، آن را آلوده می سازد و این آلودگی تا وقتی که حق مزبور از آن جدا نشود، باقی خواهد ماند.

مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین تصریح کرد: بايد تلاش کنيم تا با ترويج آموزه هاي ديني بين جوانان و نسل هاي آينده کشور، در ترغيب اين قشر عظيم جامعه به انجام واجبات الهي از قبيل زکات تلاش نموده وآنان را با تاثيرات و فوايد دنيوي و اخروي آشنا نمائيم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: زکات از جملة اصول مبانی اسلامی است که با نبودن آن، اصل بنا و کیان اسلام در معرض تخریب و نابودی قرار خواهد گرفت، چرا که  پرداخت زکات باقیات الصالحات را برای آخرت به همراه دارد.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: تمامي اعمال ما در گروه قوبلي نماز بوده و قبولي فريضه مهم نماز نيز در پرداخت زكات خواهد بود كه از اين رو ميتوان به اهميت فراوان اين فريضه الهي واجب پي برد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: تبلیغات و ترویج فرهنگ و پرداخت زکات بايد به صورت جدي پيگيري شده و در همين راستا اطلاع رساني چهره به چهره توسط روحانيون و مبلغين شوراي زکات در شهرستان ها و روستاها مامور شده تا اهميت و ضرورت اين فريضه الهي رو تبيين کنند.

وی عمده مشکلات و امراض دنیایی را از پرداخت نکردن زکات دانست و بیان کرد:  عدم پرداخت زکات سبب ایجاد مشکلات دنیوی و اخروی می‌شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha