پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/ حجت الاسلام محبی گفت: وجود آیه اهدنا الصراط المستقیم را تلنگر به بندگان برای الگو گیری است که باید متوجه بود زندگی انبیای الهی، بهترین الگو برای چگونه زیستن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، به موضوع سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: زندگی این بندگان صالح خدا به کرّات در قرآن آمده و می‌تواند الگو باشد، کما این که همین الگودهی در مورد مسلمان صدر اسلام و همراهان ائمه(ع) هم وجود دارد.

وی افزود: سبک زندگی کسانی که خداوند به آنها نعمت داده در سوره مبارکه «نساء» آمده؛ در این سوره کسانی که از نعمت الهی برخوردارند انبیاء، صالحان، شهدا و صدیقان معرفی می ‌شوند؛ بنابراین ما برای رسیدن به سعادت، باید این افراد را بشناسیم و سیره آنها را در زندگی خود عملی نماییم.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اگر بخواهیم از زندگی لذت ببریم، باید راه کسانی را که خداوند به آنها نعمت ویژه می ‌دهد، بشناسیم و خداوند در قرآن هر سه نوع سبک زندگی را برای ما ترسیم کرده، اما رسیدن به کمال تنها با پیروی از راه این افراد و انس با قرآن کریم حاصل می ‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: وجود آیه اهدنا الصراط المستقیم را تلنگر به بندگان برای الگو گیری  است که باید متوجه بود زندگی انبیای الهی بهترین الگو برای چگونه زیستن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین خاطرنشان کرد: در قرآن برای تمامی لحظات زندگی همچون کودکی، نوجوانی، انتخاب همسر و ارتباط با اطرافیان توصیه‌ها و راه کارهایی وجود دارد که گاهی خداوند آنها را در قالب داستان به خوبی بیان نموده که باید این مطالب ارزشمند را به صورت جدی برای آحاد مردم به خوبی تبیین نماییم.

حجت الاسلام محبی بیان کرد: هدف دین مبین اسلام از طرح مبحث سبک زندگی، ارائه روشی سالم جهت سعادت دنیا و آخرت فرد است؛ لذا اگر سبک زندگی برگرفته از مؤلفه‌های دینی را نتوانیم در زندگی مردم جاری و ساری گردانیم، نتوانسته‌ایم در عرصه علمی نیز پیشرفت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha