جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات

حوزه/ نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: صرف هزینه‌های حاصل از جمع‌آوری زکات در روستاها و شهرها، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند و سطح خدمات عمومی را بالاتر برده و به‌تبع آن سطح معیشتی کشاورزان و عموم مردم را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت‌الله محمد محمدی تاکندی، پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از عاملین زکات روستای قاقازان اظهار داشت:  زکات به معنای پاک‌کننده و پاکیزه کننده است و زمانی که زکات مال انسان پرداخت می‌شود، مال انسان کارآمد شده و در واقع برکت ایجاد می‌شود و در این صورت آثار مورد انتظار از مال نیز به دست می‌آید.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: وضعیت زندگی فقرا بسیار سخت است و مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند، لذا پرداخت به‌موقع زکات می‌تواند در حل بسیاری از آن‌ها کارگشا باشد.

وی افزود: صرف هزینه‌های حاصل از جمع‌آوری زکات در روستاها و شهرها، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند و سطح خدمات عمومی را بالاتر برده و به‌تبع آن سطح معیشتی کشاورزان و عموم مردم را افزایش دهد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اگر هر کشاورز به‌اندازه درآمد خود زکات مالش را پرداخت کند، یک منبع کمک بسیار بزرگ برای فقرا به وجود می‌آید که متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: باید زکات را در امور عام‌المنفعه و ملموس صرف کنیم تا مردم به عینه ببینند و تشویق شوند که در امر پرداخت زکات سستی ننمایند.

آیت‌الله محمدی تاکندی اظهار کرد: خداوند بخشی از حقوق مستمندان و فقراء را در اموال ثروتمندان قرار داده و باید این حق پرداخت شود تا علاوه بر رشد انسان موجب برکت مال او نیز شود.

وی بیان کرد: برخی از انسان‌ها بعضی از واجبات را انجام می‌دهند و برخی را رها می‌کنند، درصورتی‌که باید همه واجبات به نحو شایسته انجام داده شود. امتحان زکات از امتحان نماز بسیار دشوارتر است، چراکه انجام واجب نماز نیازی به هزینه کردن مال ندارد، اما در پرداخت زکات باید انسان از مال خود بگذرد.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: نفس عامل اصلی رکود انسان و مانع ریشه کردن ایمان در قلب است برای همین خداوند پس از اقامه نماز توصیه به زکات می‌کند، چراکه پرداخت زکات نبرد با نفس است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دشمن غاصبان بیت المال IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    0 0
    البته که پرداخت زکات کمک به مشکلات مردم است اما پس گرفتن اموال بیت المال از غاصبان آن از زکات مهمتر است علی ابن ابیطالب فرمودند که اگر بیت المال کابین زنانتان باشد پس می گیرم پس اینهمه ملک واملاک پول و...را که یک مشت غاصب بالا کشیده اند پس رفتن به مراتب بهتر از زکات چرا که هم دین باوری جوانان را تحکیم می بخشد هم حقانیت اسلام وشیعه را اثبات می کند وهم در جهت فقر زدایی از جامعه اسلامی موثر است اگر ممکن است یک ستاد تشکیل شود برای جستجو در املاک ودارایی ها....