پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
لطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به اینکه میزان زکات پرداختی هنوز به میزان مورد انتظار نرسیده است، گفت: پرداخت حدنصاب زکات باعث رشد و شکوفایی اقتصادی شده و کشورمان را از دیگر منابع درآمدی بی‌نیاز می‌سازد.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در گفتگو با خبرنگار حوزه از ایلام در خصوص اهمیت پرداخت زکات، گفت: علاوه بر جنبه‌های معنوی و اجتماعی زکات، بعد اقتصادی این فریضه و تأثیرات محرومیت‌زدایی آن نیز بسیار مهم است.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام با اشاره به اینکه میزان زکات پرداختی هنوز به میزان مورد انتظار نرسیده است، افزود: پرداخت حدنصاب زکات باعث رشد و شکوفایی اقتصادی شده و کشورمان را از دیگر منابع درآمدی بی‌نیاز می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت کامل زکات توسط مردم می‌تواند مبلغ کلان و قابل‌توجهی باشد، ابراز داشت: ارزش مالی و اقتصادی زکات در حدی است که باعث می‌شود وابستگی اقتصاد کشورمان به نفت از بین برود.

نماینده ولی فقیه در ایلام با اشاره به اینکه یکی از مشکلات پرداخت زکات در این استان توجیه نبودن پرداخت‌کنندگان زکات است، اظهار کرد: تبلیغات مؤثر زکات و گستردگی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در زمینه زکات نیز هنوز به میزان کافی و در حد انتظارات نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: با این‌حال در سال‌های اخیر و از زمانی که ستاد زکات شکل‌گرفته است در استان ایلام تحول چشمگیری در زمینه پرداخت زکات صورت گرفته اما مبالغ پرداختی زکات هنوز در حد انتظار نیست.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه برای توسعه بیشتر زکات هنوز هم نیاز به تبلیغات و فرهنگ‌سازی است، گفت: یکی از تبلیغات مؤثر در این زمینه علاوه بر تبلیغات رسانه‌ای و تریبونهای نماز جمعه ،تشویق کردن پرداخت‌کنندگان زکات است که لازم است هرساله این مهم صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha