جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات

حوزه/رئیس اداره زکات خراسان شمالی از جمع‌آوری ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زکات فطره در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: طبق آمار نهایی دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان زکات فطره در این استان جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود:  از مجموع رقم پرداخت‌شده 19 میلیارد و 380 میلیون ریال فطریه عام، 5 میلیارد و 900 میلیون ریال فطریه سادات و یک میلیارد و 220 میلیون ریال کفارات مردم روزه‌دار و مؤمن این استان بوده که از صندوق‌های شورای زکات خراسان شمالی شمارش‌ شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه زکات فطره جمع‌آوری‌شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته، گفت: این میزان زکات فطره از سطح 250 پایگاه جمع‌آوری زکات خراسان شمالی جمع‌آوری شده است.

وی اظهار داشت: موضوع زکات و فطریه، یک واجب الهی بوده و باید به‌عنوان امانت الهی در اخذ و هزینه کرد آن دقت لازم مبذول شود.

رئیس اداره زکات خراسان شمالی با بیان اینکه مبالغ جمع‌آوری‌ شده فطریه در میان نیازمندان هر شهر و منطقه توزیع‌ شده، تصریح کرد: کار توزیع کمک‌ها از همان ساعات اولیه صبح آغاز و تمامی فطریه پرداخت‌شده بر اساس نیازسنجی احصاء شده از خانوارهای نیازمند مددجو و غیر و مددجو تا ۴۸ ساعت پس از جمع‌آوری توزیع شد.

وی پرداخت زکات فطره و انفاق در راه خدا را مقدم بر نماز عید فطر عنوان کرد و گفت: خداوند رسیدگی به حال نیازمندان و دستگیری از آن‌ها را قبل از به جای آوردن نماز توصیه کرده است.

حجت‌الاسلام هاشمی یادآور شد: مردم استان خراسان شمالی در سال گذشته 16 میلیارد ریال زکات فطریه و کفاره پرداخت کردند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha