جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: پرداخت زکات فطره یک گام مهم و بلند برای محرومیت‌زدایی است.

حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به این که در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: پرداخت این وجوه یک گام ارزشمند برای محرومیت زدایی به شمار می‌رود.

وی در ادامه به تاسیس و فعالیت نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی اشاره کرد و افزود: اغلب نیازمندان زیرپوشش این ارگان‌ها هستند.

مدیر حوزه علمیه خوی خاطرشان کرد: سازمان‌های مورد اشاره به وظیفه ذاتی خود در این زمینه عمل می‌کنند، ولی اقشار مختلف مردم نیز به واسطه پرداخت وجوهی نظیر زکات و صدقه و ... بایستی وظیفه شرعی خود را به جای بیاورند.

امام جمعه خوی به لزوم فعال شدن شوراهای زکات برای جمع آوری زکات فطره اشاره کرد و بیان داشت: گام نخست در این زمینه نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اسلامی است که رسانه‌های جمعی در این زمینه باید اهتمام ورزند.

حجت الاسلام شکوری با اعلام این که اگر تنها ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان خوی زکات فطره سال ۱۳۹۷ خود را بصورت کامل بپردازند حدود ۱۴ میلیارد ریال وجوهات نقدی و غیر نقدی جمع آوری می شود، افزود : با مشارکت عمومی و عزم همگانی میتوان به نحو شایسته کمک های جمع آوری شده را به دست مستمندان و نیازمندان حقیقی رساند و باعث ارتقای سطح معیشت و زندگی آنان شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha