پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 450931
۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
حجت الاسلام حسنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسنی، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه، در بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، شامگاه دوشنبه ۳۱ اردیبهشت، مصادف با پنجم رمضان المبارک، در بیمارستان امام رضا (ع)، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی متولد ۲۹ تیرماه ۱۳۰۶ در روستای بزرگ‌آباد ارومیه بود و  تا ۲۴ دی ماه ۱۳۹۲ به عنوان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعهٔ  ارومیه منشاء خدمات فراوانی بود.

۱۴ فروردین ۱۳۹۰ و در جلسه اعضای هیئت دولت، مرحوم حجت الاسلام حسنی «نشان درجه یک شجاعت» را از رئیس جمهور وقت دریافت کرد.

این نشان به‌خاطر سوابق مبارزاتی حسنی پیش از انقلاب ۵۷، مبارزات مرزی در سال های نخست پس از پیروزی انقلاب و حضور در جنگ ایران و عراق به او داده شده‌است.

در آذرماه سال ۱۳۹۳ نیز به پاس مجاهدت ها و سوابق مبارزاتی و انقلابی حجت الاسلام والمسلمین حسنی، آیین نکوداشتی با عنوان "مجاهد نستوه"، در دانشگاه اروميه برگزار شد.

خبرگزاری رسمی حوزه، ارتحال این عالم مجاهد را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، علما و مردم آذربایجان غربی، شاگردان و بیت ایشان تسلیت می‌گوید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha