شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عید فطر

حجت الاسلام سلیمانی گفت: همیشه در همه اعیاد اسلامی توجه به قرب الهی مد نظر بوده، لذا در اجتماع بزرگ عید فطر که مانور سیاسی اجتماعی است، رفع مشکلات مسلمین جزء اعمال عید به شمار آمده است و با توجه به خطبه های نماز، بصیرت هایی هم رخ می دهد.

حجت الاسلام ابوالفضل سیلمانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون فلسفه عید فطر و پیام های آن اظهار کرد: عید فطر در حقیقت یک مانور سیاسی، اجتماعی و عبادی است که پس از یک ماه بندگی  و تمرین عبودیت صورت می گیرد.

وی بیان کرد: برپایی عید فطر در جهت پیوستگی و اتحاد مردم انجام می گیرد، لذا این عید نسبت به سایر اعیاد در دیگر ادیان برتری دارد، چرا  که در اعیاد دیگر ادیان چون مسیحیت آمیخته با مسائل هنجاری و انجام محرمات است، اما در اعیاد اسلامی  توجه به معنویت وعبودیت و خداوند مد نظرقرار گرفته است.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: همیشه در همه اعیاد اسلامی توجه به قرب الهی مد نظر بوده ، لذا در اجتماع  بزرگ عید فطر که مانور سیاسی اجتماعی است، رفع مشکلات مسلمین جزء ای اعمال ان عید بشمار آمده است وبا توجه به خطبه های نماز، بصیرت هایی هم رخ می دهد.

وی افزود: همچنین از شاخصه عید فطر این است  که باید زکات فطریه پرداخت بشود که این اوج توجه اسلام به مردم است،  در حقیقت این رفتار، تمرینی عملی برای  توجه به امور مردم و قشر محروم جامعه و رفع محرومیت ها  است.

حجت الاسلام سلیمانی عنوان کرد: به راستی اگر همه مردم در عید فطر شرکت کنند و زکات فطریه خود را بپردازند، بخش اعظمی از مشکلات مردم محروم با این طرح فوق العاده اسلامی رفع می شود.

وی اذعان کرد: هر عیدی در اسلام فلسفه ای دارد، مثلا عید قربان که میتینگ سیاسی عبادی در ایام حج است که همه مسلمین را حول محور وحدت جمع می کنند،عید فطر نیز مشترک میان همه مسلمین است که اتحاد در آن رخ می دهد، که با هدف سازندگی در سطح جامعه برگزار می شود، مردم در این عید بعد از یک ماه حضور در میدان مسابقه بندگی و قرب به سوی الله، جشنی برپا می کنند.

استاد حوزه ابراز کرد: یکی از ظرفیت های بی نظیر عید سعید فطر همبستگی و تجمع و اتحاد مسلمین در سراسر جهان اسلام است که هرچه باشکوه تر باشد در حقیقت نمایشی از قدرت اسلام بوده و قطعا پیامدهای آن برای جهانیان مشهود است.

وی اذعان کرد: برای نشان دادن عظمت جهان اسلام باید این عید فطر هرچه مسنجم تر و پرشور برگزار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha