جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز عید فطر بجنورد

حوزه/رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اقامه نماز عید فطر در ۲۲ نقطه شهری و مناطق مختلف استان هم‌زمان با فرارسیدن عید فطر خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌زمان با فرارسیدن عید فطر، نماز عید فطر در 22 نقطه شهری و مناطق مختلف استان اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز عید فطر در مساجد، حسینیه‌ها و مصلای های نماز جمعه سطح استان برگزار می‌شود، افزود: نماز عید فطر در تمام نقاط شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: آغاز نماز عید سعید فطر رأس ساعت 7 در شهرها، بخش‌ها و دهستان‌های این استان تعیین شده که پس از اعلام عید توسط دفتر رهبر معظم انقلاب و ستاد استهلال، اقامه می‌شود.

وی اظهار داشت: ایراد خطبه‌های نماز عید سعید فطر نیز بلافاصله بعد از اقامه نماز برگزار خواهد شد که باتوجه به این که امسال عید سعید فطر مقارن با روز جمعه و نماز جمعه خواهد بود، نماز جماعت روز جمعه این هفته برگزار نخواهد شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: نماز عید سعید فطر در شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امام‌جمعه بجنورد در محل بلوار دولت روبروی مصلی امام خمینی (ره) مرکز استان، اقامه می‌شود.

وی گفت: نماز عید سعید فطر در شهرهای اسفراین، جاجرم، فاروج، آشخانه به ترتیب به امامت حجج‌الاسلام محمدیان، موسوی، قلی زاده و احمدزاده اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: همچنین نماز عید فطر در شهرهای راز، گرمه و شیروان نیز به ترتیب به امامت حجت‌الاسلام نوروزی، تاتاری و کوثری اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: در ایور، غلامان، یکه صعود، پیش قلعه، قاضی، سنخواست، شوقان، لوجلی، تیتکانلو، خرق، مایوان و چری نیز نماز عید سعید فطر برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی  با بیان اینکه برنامه اقامه نماز عید فطر، بحمدالله هرساله با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود، گفت: هماهنگی‌های لازم با کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و انجمن‌های خیریه صورت گرفته است که فطریه نمازگزاران را پیش از برگزاری نماز، از طریق قرار دادن صندوق‌های فطریه در مساجد دریافت کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت فطریه از واجبات الهی است، اظهار داشت: زکات فطره بر همه مسلمانان عاقل و بالغ که توانایی دارند واجب است، یعنی بر روزه‌داران، معذورین و افرادی که عمداً روزه را خوردند واجب است.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: وقت پرداخت زکات فطره از شب عید تا ظهر روز عید فطر تعیین شده ولی بهتر آن است که در روز عید به افراد مستحق داده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha