پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماز عید فطر برای نخستین بار در میدلزبورو برگزار می شود

حوزه/ مسلمانان در بندر میدلزبوروی در انگلستان برای نخستین بار مراسم نماز عید فطر را در یک پارک و فضای باز برگزار می کنند. در این مراسم قرار است ۱ هزار تن از مسلمانان شهر شرکت داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از gazettelive، مراسم نماز عید فطر قرار است با حضور یک هزار تن از مسلمانان در پارک آلبرت در بندر میدلزبوروی انگلستان برگزار شود، این نخستین باری است که شهر میدلزبورو برپایی نماز عیدفطر بر روی چمن های پارک می باشد. مسلمانان از نقاط مختلف شهر برای نماز عید فطر جمع می شود. با توجه به مشخص نبودن زمان عید فطر، و پایان ماه رمضان، تاریخ دقیق این مراسم هنوز اعلام نشده است.

در این مراسم جشن و شادی، جامعه اسلامی گردهم جمع شده از غذاهای متنوع و سنتی اسلامی بهره مند می شوند. برنامه مراسم شامل یک سخنرانی ابتدایی، نماز عید فطر و خطبه امام جماعت محلی می باشد. از شرکت کنندگان خواسته شده زیرانداز و سجاده نمازشان را به همراه داشته باشند و پس از پایان مراسم عید فطر برای ادامه جشن  به منزل شان بروند.

طاهر مجید که یکی از اعضای برگزارکننده مراسم است، گفت: به عنوان مسلمانان ما تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا آموزه های پیامبر اسلام(ص)، را به کار بگیریم و ایشان نماز عیدفطر را در فضای باز و نه در داخل مسجد برگزار می کردند.

وی افزود: به علاوه مساجد محلی ظرفیت کافی و تسهیلات لازم برای تمامی نمازگزاران عید فطر را که می خواهند در این مراسم جشن شرکت داشته باشند را دارا نیست، به همین خاطر ما می توانیم این امکانات را در پارک فراهم کنیم و این کمک می کند بتوانیم همه را دور هم جمع کنیم.

مجید خاطر نشان کرد: این شیوه مناسبی برای ماست که جشن پایان رمضان را با جامعه وسیع تر و مردم عادی شریک شویم و هر کس که بخواهد می تواند ما را همراهی کرده و نماز جماعت مسلمانان را از نزدیک تماشا کند.

وی در پایان افزود: در صورت بارندگی، مراسم نماز  عید فطر مانند روزهای عادی در مساجد برگزار خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha