جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش تجلیلی از اساتید حوزه خواهران یزد

حوزه/ حکیمی با اشاره به اینکه زن مظهر جمال و مرد مظهر جلال است، گفت: نیمی از جامعه ی انسانی را زنان تشکیل می دهند که ستون خانواده بر دوش آنان استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، محمدرضا حکیمی، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس استان گلستان، بیان کرد: مادر، بعد از خداوند بیشترین حق را بر گردن انسان دارد و به عنوان واسطه بین انسان و خداوند است. 

وی با اشاره به اینکه در سوره احقاف آیه 15 بر نیکی به پدر و مادر سفارش شده است، تصریح کرد: اسلام به زن بهای بسیاری می دهد و با قرار گرفتن زنان در نقش مادری، بهشت بر آنان واجب می شود.

استاد حوزه با بیان این که زن مرکز کانون خانواده است، ادامه داد: زن مظهر جمال و مرد مظهر جلال است، نیمی از جامعه انسانی را زنان تشکیل می دهند که ستون خانواده بر دوش آنان استوار است. از این رو، باید مورد محبت قرار گیرند.

حکیمی با استناد به حدیثی در عظمت حضرت فاطمه(س)، گفت: پیغمبر اکرم(ص) از حضرت علی(ع) پرسید: فاطمه چگونه همسری است، حضرت فرمود: فاطمه نیکو یاوری است برای اطاعت و بندگی خداوند. بنابراین، زن باید در درجه اول، بچه ها و همسرش را در دینداری یاری نماید و خودش الگوی دینداری باشد.

وی در پایان بیان کرد: اولین کاری که یک طلبه باید در طی تحصیل خود انجام دهد، این است که با تدبر بر آیه های مربوط به زنان در قرآن، شخصیت واقعی آنان را که خداوند بهاء زیادی قائل شده، بیان نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha