پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خانواده

حوزه/ کارشناس خانواده دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ایجاد فضای محبت آمیز در خانواده و توجه و همدلی کردن با زنان و شناخت انواع تیپهای شخصیتی باعث رشد اخلاق در خانه و خانواده می شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، جلسه هم اندیشی همسران طلاب با عنوان «اخلاق سیستماتیک در خانواده طلاب» با سخنرانی حجت الاسلام محمد بیرانوند، کارشناس خانواده دفتر تبلیغات استان اصفهان و مشاور خانواده و تربیت اسلامی با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران شهرستان نجف آباد، در مدرسه زهرائیه این شهر برگزار شد.

کارشناس خانواده دفتر تبلیغات استان اصفهان با اشاره به آیات قرآن، خانواده را به باغستان تشبیه کرد و گفت: باغ نیاز به باغبانی دارد که تمام نیازهای آن را تأمین کند تا محصول دهد و به ثمر بنشیند و به خاطر همین مطلب است که خداوند می فرماید زنان مزرعه شما هستند.

وی، به علل پایین بودن اخلاق در خانواده اشاره کرد و گفت: بیماری های جسم می تواند روی اخلاق تأثیر داشته باشند، از جمله غدد درونی، تیروئید پرکار و کم کار و تغییر مزاج ها و ...

حجت الاسلام بیرانوند در ادامه به روابط بین زوجین اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای محبت آمیز در خانواده و توجه و همدلی کردن با زن و شناخت انواع تیپهای شخصیتی باعث رشد اخلاق در خانه و خانواده می شود.

 وی، تیپ های شخصیتی مردان را به چهار گروه تقسیم کرد و افزود: گروهی از مردان نیاز خانواده را تامین نمی کنند، ولی امر و نهی زیادی می کنند، گروه دوم، نیازها را تأمین می کنند ولی اقتدار ندارند و سهل انگارند؛ گروه سوم نه نیازهای خانواده را تأمین می کنند و نه اقتدار دارند و مردان بی خیالی هستند و آخرین گروه نیز مردانِ مقتدری هستند که با مدیریت و قانون مداری در خانواده هم نیازهای خانه را تأمین می کند و هم بین اعضای خانواده دلبستگی ایجاد می کند.

حجت الاسلام بیرانوند در پایان به احساس زنان در خانه اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی زن خانه احساس کند که مرد به او توجه دارد و حضورش برای او مهم است؛ فضای خانه دلگرم کننده و محیط شاد خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha