جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به روحانیان مبلغ، گفت: مردم قبل از هر چیز اخلاق ما را می‌بینند، حتی اگر علم ما بالا باشد، اما اخلاق نداشته باشیم مردم رغبت نمی‌کنند پای منبر ما بنشینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در آستانه ماه محرم با حضور روحانیان اعزامی به مساجد استان، در آستان امامزاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار شد، با تأکید بر اخلاق‌مداری و مهربانی روحانیان و مبلغان، اظهار کرد: مردم رفتار و گفتار ما را زیر نظر دارند و از سوی دیگر باید بدانیم مردم امروز بسیار آگاه‌تر از گذشته هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه روحانیان باید در تمامی زمینه‌ها متواضع باشند، افزود: در تبلیغ، تواضع نکته مهمی است که باید مورد توجه همه روحانیان و مبلغان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام حسین(ع) می‌فرماید دو عامل اخلاق و بلندهمتی در تعالی انسان بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی، اخلاق ظرف دین است، خطاب به روحانیان، گفت: مردم اعتقادات ما را نمی‌بینند، اما ظرف اخلاق را می‌بینند، به‌گونه‌ای که حتی اگر علم ما بالا باشد اما اخلاق نداشته باشیم مردم رغبت نمی‌کنند پای منبر ما بنشینند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اخلاق رغبت در مخاطب ایجاد می‌کند، تصریح کرد: همه ما باید همت داشته باشیم و با ظرف اخلاق، مظروف دین را به جامعه عرضه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دومین نکته درزمینهٔ تبلیغ بلندهمتی است، خاطرنشان کرد: وقتی بالای منبر می‌رویم مردم را به همت والا دعوت کنیم.

وی افزود: هدف ما حاکمیت دین بر تمام عالم بشری و زمینه‌سازی قیام امام عصر(عج) است، به همین دلیل ما نباید تنها ایران را نجات دهیم چراکه ما می‌خواهیم زمینه اصلاح بشریت را فراهم کنیم تا مصلح کل ظهور کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما در پی تمدن سازی دینی هستیم و باید بر اساس تدین تمدن بسازیم که تحقق این مهم همت بلند می‌خواهد.

وی با تأکید بر اینکه باید خود را برای تمدن بزرگ دینی آماده کنیم، اظهار کرد: همه تلاش کنیم جامعه امروز را به تمدن همه‌جانبه و صالح برسانیم، این در حالی است که کسانی که ادعای تمدن دارند احساس رقابت کرده و نمی‌گذارند پایه‌های تمدن دینی در کشور تقویت شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha