پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زکات فطره

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مردم ‏دقت کنند که پیش از حضور در نماز عید فطر فطریه های خود را پرداخت کنند؛ گفت: هنگامی که ماه ‏رمضان تمام می‌شود تا زکات فطره خود را پرداخت نکنیم، روزه به جایگاه اصلی نمی‌رسد؛ اما وقتی زکات فطره را پرداخت ‏کنیم ملائکه روزه ما در طبقی از نور به جایگاه اصلی می‌رسانند.‏

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی امروز در جمع شماری از اعضای شورای زکات استان، با اشاره به اهمیت پرداخت زکات فطره، اظهار داشت: فقرزدایی و محرومیت‌زدایی از مهم‌ترین اثرات پرداخت زکات فطره است.

وی افزود: جمع‌آوری زکات فطره با برنامه‌ریزی مناسب و به روش صحیح و رساندن آن به دست فقرای واقعی یکی از راه‌های بزرگ فقرزدایی و محرومیت‌زدایی است.

امام‌جمعه بجنورد گفت: پرداخت فطریه سبب تکمیل روزه ماه مبارک رمضان و عدم پرداخت آن در صورت توانایی سبب محروم شدن از فضایل این ماه می‌شود.

وی زکات فطره را یک نوع ادای دین و صدقه واجب عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس برخی روایات، پرداخت زکات فطره سبب قبولی روزه و عبادات ماه رمضان می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه پرداخت زکات فطره بر همه مسلمانان و افراد تحت تکفل آن‌ها واجب است، افزود: اگر پول زکات فطره را جدا کردیم نباید پول جداشده را دومرتبه وارد پول عمومی خود کنیم و این مسئله‌ای است که باید از سوی مردم رعایت شود.

رئیس شورای زکات خراسان شمالی با اشاره به محل هزینه کرد زکات فطره، گفت: زکات فطره و کفاره روزه باید در کوتاه‌ترین زمان و با اولویت به دست نیازمندان برسد و در سایر محل‌ها هزینه نشود.

وی همچنین با اشاره به مبالغ زکات فطریه و کفاره روزه در استان، ‏اظهار داشت: با توجه به تحقیقات انجام شده در سطح استان، مبالغ خرید گندم بر اساس مرغوب و نامرغوب ‏هر کیلوگرم بین 1500 تا هزار و 800 تومان است؛ ازاین‌رو برای امسال مبلغ زکات فطریه هر نفر ‏در خراسان شمالی پنج هزار و 500 تومان تعیین شده است.‏

رئیس شورای زکات خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین کفاره یک روز روزه غیر عمد هزار و 500 تومان و کفاره یک روز روزه عمد ‏صد و 10 هزار تومان تعیین می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شکوه نماز عید فطر به معنای شکوه اسلام و جامعه مسلمین است، گفت: نماز عید سعید فطر بسیار مهم و باارزش است، به‌گونه‌ای که اگر عید فطر در روز جمعه باشد در آن هفته نماز جمعه اقامه نمی‌شود که این نشان‌دهنده اهمیت ‏نماز عید فطر است.‏

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین نمایش وحدت و عظمت مسلمانان عید سعید فطراست و در روایات اسلامی همواره یکی از اعیاد اصلی و مهم مسلمانان به شمار می‌رود 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha