سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در ایلام با اشاره به اینکه همه ساله شماری از متکدیان با تجمع در محل برپایی نماز عید فطر بدون داشتن مجوز اقدام به جمع آوری زکات فطریه می کنند، گفت: دریافت زکات فطریه مردم باید توسط سازمان های عضو ستاد زکات از جمله بهزیستی و کمیته امداد و برخی موسسه های خیریه دارای مجوز انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین  محمدنقی لطفی در نشست هماهنگی برپایی نماز عید فطر در ایلام با اشاره به این که نماز عید در مساجد ایلام اقامه نمی شود و تنها در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر اقامه می شود، گفت: برپایی نماز عید فطر در یک مکان واحد بیانگر وحدت و همبستگی مردم بوده و باید از اقامه نماز عید فطر بصورت پراکنده در مساجد جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام همچنین با اشاره به اینکه همه ساله شماری از متکدیان با تجمع در محل برپایی نماز عید فطر بدون داشتن مجوز اقدام به جمع آوری زکات فطریه می کنند که لازم است از اقدام آنها جلوگیری شود، اظهار کرد: دریافت زکات فطریه مردم تنها باید با مجوز ستاد زکات استان و توسط سازمان های عضو ستاد زکات از جمله بهزیستی و کمیته امداد و برخی موسسه های خیریه دارای مجوز انجام شود.

**تدارک 660 صندوق برای جمع‌آوری زکات فطریه

دبیر ستاد زکات استان ایلام نیز در این نشست از تدارک 660 صندوق برای جمع‌آوری زکات فطریه مردم استان ایلام در روز عید فطر خبر داد و گفت: همچنین بیش از 300 پایگاه ویژه به‌منظور جمع‌آوری زکات فطریه مردم روزه‌دار این استان در شهرستان‌های استان تدارک دیده ‌شده است.

ضیاء رضایی افزود: از طریق این تعداد پایگاه، بیش از 600 صندوق ویژه جمع‌آوری فطریه با آرم ویژه ستاد زکات استان برای جمع‌آوری زکات فطریه مردم این استان تدارک دیده‌شده است.

دبیر ستاد زکات استان ایلام با اشاره به اینکه تعداد 50 هزار پاکت ویژه جمع‌آوری فطریه در مناطق مختلف استان ایلام نیز توزیع ‌شده، گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در هر شهر و روستایی صرف کمک به نیازمندان همان مناطق می‌شود.

رضایی با اشاره به این که اینکه تمامی زکات فطریه جمع‌آوری‌شده صرف پرداخت به نیازمندان می‌شود، گفت: کمک به بیماران صعب‌العلاج و بستری‌شده، کمک به ساخت مسکن نیازمندان، پرداخت کمک ‌هزینه خرید جهیزیه، پرداخت کمک‌ هزینه تحصیلی به دانشجویان و دانش آموزان و نیز پرداخت کمک ‌معیشت و خدمات موردی به نیازمندان از مهم‌ترین موارد مصرف زکات فطریه استان ایلام خواهد بود.

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام به زکات فطریه جمع‌آوری ‌شده پارسال اشاره کرد و افزود: مردم روزه‌دار استان ایلام سال گذشته بیش از هشت میلیارد و 600 میلیون ریال زکات فطریه پرداخت کردند که این رقم نسبت به سال قبل از آن 147 درصد افزایش داشته است.

رضایی با عنوان اینکه افراد نیازمند و واجد شرایط برای دریافت وجوهات زکات در این استان شناسایی‌شده‌اند بیان کرد: بلافاصله پس از روز عید سعید فطر، زکات جمع‌آوری‌شده بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha