پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عید فطر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: روز عید فطر روز شرف و زینت است، این روز را باید روز کرامت بدانیم چرا که در این روز می بخشی تا بخشیده شوی و از بهترین مقررات ویژه بندگان خوب خدا بهرمند می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در ویژه برنامه فرارسیدن عید فطر در شبکه استانی قزوین، گفت: عید ماه رمضان عید فطر است و معنای آن به پاکی اشاره دارد، عید فطر بشارت بازگشت و رهایی از قید و بند نفسانی انسان است و این عید را باید روز تزکیه و پاکی نفس دانست.

وی افزود: در معانی دینی عید فطر عید افطار نیز هست، یعنی با گذشتن ماه مبارک رمضان انسان به فطرت پاک الهی بازگشته است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: به این علت که ماه رمضان از نعمت سلامتی برخودار بوده ایم  زکات فطره می پردازیم و زکات بدن و زکات سلامتی که از طریق روزه گرفتن به ما ارزانی شده است را می پردازیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: روز عید فطر روز شرف و زینت است، این روز  را باید روز کرامت بدانیم  ،چرا که در این روز می بخشی تا بخشیده شوی و از بهترین مقررات ویژه بندگان خوب خدا بهرمند می شویم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در ماه رمضان ما تمام خشوع خود را در برابر خداوند و برای اطاعت از امر او به کار بسته ایم، از گناهان دوری کرده ایم و تلاش کرده ایم که بنده بهتری برای پروردگار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی عنوان کرد: خوشا به حال مومنینی که تمام ماه رمضان وجودشان را از گناهان شسته و در دریای بی کران رحمت و مغفرت الهی به کمال بندگی نائل آمدند و در روز عید فطر با پرداخت فطره و نشستن بر سر سفره نماز عید فطر و سر دادن نوای « اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوت وَ وَاَهْلَ الْعَفْوِ و الرَّحْمَةِ وَاَهْلَ التَّقْوى وَالْمَغْفِرَةِ» اقرار به حقانیت و صداقت وعدخ الهی نموده و با سلام و صلوات به خاصان درگاهش، رسول اکرم و اهل بیت مطهرش در جوار رحمت او قرار می گیرند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: در روز عید فطر از شر شیطان نسبت به معنویتی که در این ماه به دست آورده ایم به پروردگار منان پناه می بریم و این روز را روز شروع بندگی و حفظ آنچه به دست آورده ایم تا ماه رمضان سال آینده قرار می دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha