جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عید سعید فطر در اصفهان

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: مردم ایران واقعا در مقابل دشمن خوب ایستادند و این امر را در روز قدس به نمایش گذاشتند، افزایش حضور مردم در روز قدس امسال واقعا ارزش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلا امام خمینی (ره) ضمن تبریک فرارسیدن عید بزرگ مسلمین اظهار کرد: ماه رمضان ماه پربرکت و ماه مغفرت بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: در روایت داریم اگر مردم می‌دانستند رمضان، چه ماهی است و چه برکاتی در این ماه هست، آرزو می‌کردند رمضان به‌جای یک ماه، یک سال باشد.

وی افزود: بسیاری از علما و اهل‌بیت(ع) ما در انتهای رمضان اشک می‌ریختند که چرا تمام می‌شود، امام باقر (ع) می‌فرماید حضرت رسول(ص) به جابر بن انصاری فرمود ماه رمضان هرکسی روزه‌دار باشد و قسمتی از شب‌هایش را عبادت کند و شکم و دامن خودش را از گناه پاک نگه دارد و زبانش را حفظ کند پاک‌شده از این ماه بیرون می‌رود.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: قطعاً اگر انسان یک ماه تمرین اطاعت خدا و ترک گناه را بکند آمرزیده از ماه رمضان خارج می‌شود، امام باقر (ع) در روایتی دیگر می‌فرماید چقدر خوب است انسان کار خوبی انجام بدهد بعد از یک کار بد و چقدر زشت است بعد از یک کار خوب، انسان کار بد انجام بدهد.

وی با بیان اینکه در روایت آمده است هرروزی که انسان در آن گناه نکند عید است، گفت: عید به معنای بازگشت است مثلاً عید نوروز به معنای برگشت طبیعت و زنده شدن طبیعت است وعید فطر عید انسان به معنای بازگشت به فطرت و وجود است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: انسان‌ها که گناه کرده بودند بعد از یک ماه بندگی و اطاعت به فطرت خود برمی‌گردند، از حضرت علی (ع) نقل‌شده که فطر برای مسلمین عید قرار داده‌شده و خداوند شما را برگزیده است و خدا را به یادآورید تا او شما را یاد کند.

وی اضافه کرد: اجتماع مسلمین در روز عید فطر در سراسر جهان یک ارزش است و یک مانور سیاسی عبادی است، زکات فطریه نیز خود یک ارزش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان افزود: مردم ایران واقعاً در مقابل دشمن خوب ایستادند و این امر را در روز قدس به نمایش گذاشتند، افزایش حضور مردم در روز قدس امسال واقعاً ارزش است.

وی تأکید کرد: مردم اصفهان همواره در عرصه‌هایی این‌چنین سرآمد بوده‌اند این مردم بدون هیچ وجوب و فقط به خاطر انسانیت در ماه رمضان بیش از 11 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند، متأسفانه بسیاری از زندانیان ما به علت عدم توان در پرداخت مهریه در زندان هستند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: دشمن داخلی و خارجی در سه جهت علیه نظام اسلامی فعالیت می‌کنند، بیان شایعات از حربه‌های دشمن است به‌عنوان‌مثال شایعه‌ای که چند مدت پیش علیه کمیته امداد امام به راه انداختند، مردم ایران باید هوشیار باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha