پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
باطنی

حوزه/ حجت الاسلام باطنی با بیان این که شهید بهشتی نمونه کامل روحانی در تراز نظام اسلامی است، تصریح کرد: ایشان اسلام شناس بود و مبانی دینی را می دانست، همچنان که به معنای حقیقی ولایت مدار بود.

حجت الاسلام علیرضا باطنی در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان، به مناسبت واقعه هفتم تیر و شهادت مظلومانه شهید بهشتی، با بیان اینک ه شهید بهشتی از افتخارات حوزه علمیه اصفهان و شهر دار المومنین است، اشاره کرد: شاکله طلبگی و مبارزات سیاسی ایشان در اصفهان شکل گرفت، سپس به قم رفته و از طرف مرحوم حضرت آیت الله بروجردی ماموریت رساندن پیام مکتب اهل بیت(ع) را به مغرب زمین پیدا کرد و سال ها در آلمان مرکز بزرگ اسلامی را ایجاد و محوری برای نیروهای مسلمان و انقلابی ایران و کشورهای اسلامی در اروپا بود.

وی با اشاره به این که بعد از انقلاب نیز خدمات ایشان برجسته و انکار ناپذیر است، اظهار کرد: شهید بهشتی جزء تئوریسین های نظام و بازوی حضرت امام بودند و در شکل گیری نظام اسلامی به دموکراتیک ترین شیوه قانون اساسی را تدوین کرد که از نظر اسلامی، با مبانی دینی همخوانی کامل دارد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: قانون اساسی ما در دنیا و در جهان امروز جزء پیشرفته ترین قانون اساسی ها است و تنها قانون اساسی است که در دنیا به رفراندوم گذاشته شده است

وی با اشاره به این که هیچ کجای دنیا منتخبان مردم قانون اساسی را به رای مردم واگذار نمی کنند، افزود: حضرت امام به دنیا نشان دادند آنچه که در دنیا به عنوان دموکراسی مطرح و به دنبال حذف حکومت های دینی است، حکومت دینی در همین بستر هم حرف برای گفتن دارد که خمیر مایه آن را شهید بهشتی گذارد.

حجت الاسلام باطنی با بیان این که شهید بهشتی نمونه کامل روحانی در تراز نظام اسلامی است، تصریح کرد: ایشان اسلام شناس بودند و مبانی دینی را می دانستند، همچنان که به  معنای حقیقی ولایت مدار بودند.

وی ادامه داد: در سال های اول دهه ۶۰ فضای سنگینی علیه ایشان حاکم بود و در محافل مختلف علیه ایشان شعار داده می شد که این تخریب ها در یک اتاق فکری از منافقین طراحی شده بود که چهره های تاثیرگذار حکومت اسلامی را هدف قرار داده بود، آن اتاق فکر توسط افرادی چون بنی صدر و رجوی مدیریت و با نفوذی که در دستگاه های مختلف داشتند، چهره های تاثیر گذار انقلاب را ترور می کردند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که این افراد شهید بهشتی را فئودال و سرمایه دار معرفی می کردند، یادآور شد: در دانشگاه ها افرادی را مامور کرده بودند علیه ایشان سخنرانی کنند و برخی چهره های علمی نیز متاثر از این فضاسازی ها شده بودند، ولی حضرت امام به شهید بزرگوار گفته بودند پاسخ ندهد.

وی با بیان این که یکی از شاخصه های ایشان در تراز انقلاب اسلامی روحیه جهادی و پرکاری ایشان است که قبل و بعد از پیروزی انقلاب تمام همت خود را مصروف پی ریزی درست نظام اسلامی کرد و جانشان را در این راه فدا کرد، اظهار کرد: ایشان شخصیتی آگاه دشمن شناس و مقاوم در برابر زیاده خواهی های دشمنان بیرونی و منافقین بودند.

حجت الاسلام باطنی کار تشکیلاتی را از ویژگی های شهید بهشتی معرفی کرد و افزود: ایشان معتقد به حل مشکلات فردی در جمع بودند و بر همین اساس حزب جمهوری اسلامی را تاسیس کرد.

وی با اشاره به این که امروز بعد از چند دهه صحبت کردن پیرامون این مسائل ساده است، یادآور شد: در آن شرایط نگاه شهید بهشتی یک نگاه ارزشی بود و دنبال پست و مقام نبود، در حالی که عده ای در همان جلسات ایشان را خائن به اسلام خطاب می کنند، ولی ایشان گریه می کنند و آنها را به نسل های بعدی واگذار می کند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که امروز روحانیون و طلاب باید از این الگوها درس بگیرند و با خدا پیمان ببندند هدفشان حفظ دستاورد شهدا باشد و از جوسازی ها و تهمت زدن ها بر حذر باشند، تاکید کرد: امروز که دشمن در فضای مجازی به دنبال اتهام پراکنی است، نباید از شایعات  ترسید و باید محکم و قوی راه درست را ادامه داد

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی به دلیل محوریت برای مقاومت و مشت محکم بر دهان استکبار و نفی راه های انحرافی درگیر شایعات و تهمت ها شده و دشمنان با تشکیل اتاق فکر و خرج میلیاردها دلار برای این امر به افزایش فشار روی میآورند اما ما اگر ثبات قدم داشته باشیم خداوند نصرتش را بر ما ارزانی میکند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha