پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام شریف زاده

حوزه/ حجت الاسلام شریف زاده از برگزاری ۳۵ هزار برگه امتحانی از دوم تیرماه تا هفدهم تیرماه خبر داد و گفت: به صورت اقدامی ابتکاری و نوین، به صورت روزانه و تمرکز اوراق امتحانی تصحیح و اسکن می شود.

حجت الاسلام کمال شریف زاده مسئول واحد امتحانات حوزه علمیه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در خصوص برگزاری امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی 96-97، اظهار کرد: امتحانات نیمسال دوم طبق سنوات، قبل بعد از ماه مبارک رمضان آغاز شد، بعضی از امتحانات به صورت امتحانات جنبی قبل از ماه مبارک رمضان در دو روز ۱۴  و ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شد و تصحیح اوراق امتحانی به صورت متمرکز انجام گردیده است.

وی با بیان اینکه قبل از ماه رمضان زمان کافی برای برگزاری امتحانات نداشتیم، گفت: متأسفانه نتوانستیم  همه امتحانات جنبی  خود را قبل از ماه مبارک رمضان برگزار کنیم و بعضی از امتحانات، مثل قرآن های پایه دو،چهار،پنج وشش  و همچنین رجال پایه هفتم با امتحانات اصلی موکول شد. 

مسئول واحد امتحانات حوزه علمیه اصفهان افزود: شروع امتحانات اصلی نیمسال دوم سال تحصیلی 96-97 از دوم تیرماه شروع و تا هفدهم تیر ماه ادامه دارد و همه روزه حدود سه الی چهار امتحان برگزار می شود که در مجموع کل، برنامه ریزی برگزاری 35 هزار نفر- امتحانی برگزار خواهد شد.

 وی اذعان کرد: با توجه به این که آیت الله طباطبایی نژاد بیان داشته فرصت بیشتری برای امتحانات به طلاب برای مطالعه داده شود، برنامه ریزی شد و تقریبا طلاب برای هر امتحان دو روز فرصت مطالعه دارند و به صورت متمرکز بیست ودو حوزه امتحانی روزانه  نزدیک سه تا چهار هزار برگ امتحانی اخذ خواهد شد.

حجت الاسلام شریف زاده افزود: حوزه  امتحانی مدارس شهر اصفهان مثل مدرسه دار الحمه، حضرت ولی عصر ورکن الملک، حضرت امام سجاد و.. به صورت متمرکز در حسینیه همدانیان  است و در 21 حوزه امتحانی شهرستان ها هم امتحانات نیز برگزار می گردد.

وی در خصوص تصحیح اوراق گفت: ما تحصیح اوراق این دوره را با دو روز تأخیر آغاز کردیم وسعی کردیم که پاسخ نامه های  بیست و یک حوزه شهرستانی هم  به دست ما می رسد و روز بعد برگه ها به اتاق تصحیح تحویل دهیم، مدیریت اتاق تصحیح  نیز روز قبل با اساتید خاص آن رشته هماهنگی می کنند و برای هر روز  به صورت میانگین سی تا چهل استاد از ساعت هفت تا یک بعد ظهر برگه ها را تصحیح می کنند.

مسئول واحد امتحانات حوزه علمیه اصفهان گفت: با امتحانات جنبی که قبل از ماه رمضان برگزار شد و امتحانات اصلی نزدیک به سی و پنج هزار برگ امتحانی باید تصحیح شود، ضمن این که اسکن این تعداد برگه بسیار مهم است که طلاب نتایج امتحانی را ببینند.

وی در خصوص چگونگی تحصیح اوراق امتحانی گفت: تحصیح متمرکز را در پایه های یک تا ششم داریم و پایه های هفتم تا دهم به اساتید خاص تحویل داده شده که تصحیح کنند و سعی کردیم طبق آن زمان بندی که انجام دادیم، بتوانیم  ۴ یا حداکثر ۵ روز بعد از آخرین امتحانات نیمسال دوم ، اعلام  نتیجه کنیم و اعتراضات و اسکن برگه را هم مهیا کنیم.

حجت الاسلام شریف زاده  در توصیه به طلاب تأکید کرد: تقریبا دوماه قبل از امتحانات، تمامی فرایند ثبت نام  وانتخاب واحد به طلاب اطلاع رسانی می شود و خواهش من از طلاب این است که همیشه به وب گاه معاونت آموزش وپژوهش مراجعه کنند که تمام اطلاعات به صورت به روز در اختیار طلاب قرار می گیرند و کسانی که تحت برنامه مدارس هستند، به معاونت آموزش مدارس خود رجوع و مشکلات خاص خود را مانند ثبت نمرات کلاسی پیگیری کنند، پیگیری مسائلشان را به بعد از تصحیح اوراق واگزار نکنند، زیرا که بعد از اعلام نتایج، اصلاح نمرات کلاسی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha