جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واعظ موسوی در بیستمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

حوزه/ دبیر کمیسیون هدایت علمی، آسیب ها و راهکارها ی اجلاسیه اساتید گفت: برگزاری امتحانات آخر ترم در میانه سال تحصیلی موجبات تعطیلات زیادی می‌ شد که در این جهت به تعطیلات سال جدید منتقل کردیم؛ ولی هنوز نیاز به بازنگری جدی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در بیستمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در این کمیسیون بر لزوم برنامه ریزی دقیق و اجرایی جهت ارتقای سطح علمی، معنوی، فرهنگی و انقلابی طلاب و با تأکید بر آزادی درس استاد و محل تدریس و حفظ سنت های حسنه حوزه های علمیه بحث شد.

دبیر کمیسیون هدایت علمی، آسیب ها و راهکارها افزود: امام راحل در منشور روحانیت می فرمایند؛ حوزه های علمیه باید نبض تفکر و آینده کشور را در دست داشته باشند و همیشه یک قدم جلوتر از جوادث آماده رویارویی بوده و همچنین رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: حوزه ها نباید از تحولات عالم غافل بمانند و باید ترتیبی بدهند که طلاب در جریان مسائل جهان قرار بگیرند.

وی ابراز داشت: یکی از مسائل مورد تأکید در این کمیسیون این بود که با قطع نظر از محورهای 15 گانه می‌ توان مطالبی را مورد توجه قرار داد و کاری کرد که نقش و جایگاه استاد در رابطه به وظایف آموزش و تربیت و وظایف پدری نسبت به طلاب احیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تصریح کرد: برگزاری امتحانات آخر ترم در میانه سال تحصیلی موجبات تعطیلات زیادی می‌ شد که در این جهت به تعطیلات سال جدید منتقل کردیم؛ ولی هنوز نیاز به بازنگری جدی دارد.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه در سطح یک باید اهتمام بیشتری به تربیت معنوی و علمی طلبه ها شود، گفت: نباید طلاب سطح یک بعد از ورود به سطح عالی حس رها شدن داشته باشند، از این رو باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که طلبه به وظایف علمی و پژوهشی و معنوی خودش بپردازد بدون این که اجباری بالای سر او قرار بگیرد.

استاد حوزه عنوان کرد:  طلبه هایی که استعداد هایی دارند در مسیر های مناسب هدایت شوند تا از این نیروها استفاده بهینه شود، مانند مدیریت مسجد و کارهای فرهنگی و فضای مجازی که وارد زندگی همه ما شده و متأسفانه به آن کمتر پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه  اساتید می توانند در برخی روزهای غیر درسی آموزش های ویژه ای را برای طلاب در نظر بگیرند گفت:  برای این که طلاب احساس نشاط داشته باشند، باید زمینه تدریس آنها در سطوح پایین تر فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha