جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست صمیمانه با عوامل  سریال سر دلبران

حوزه/ حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، ضمن تاکید بر لزوم تقویت و توسعه تعامل میان حوزویان و هنرمندان و فیلمسازان گفت: خوشبختانه سریال "سر دلبران" بازتاب قابل توجهی در جامعه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست نقد و بررسی سریال سر دلبران که با حضور عوامل این سریال تلویزیونی در سالن جلسات ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و امیدواری نسبت به تقویت تعامل و ارتباط حوزویان و هنرمندان اظهار داشت: هنر در همه جوامع و در همه مکاتب جایگاه بسیار ارزشمند و والایی دارد به خصوص در مکتب اسلام که نگاه به هنر اساساً یک نگاه راهبردی و کلیدی است.

وی افزود: هنر را جزو ذات انسان و از ارکان خلقت الهی و بلکه فراتر از مخلوقات، یکی از اسما و صفات خداوند متعال می دانند، ضمن آن که گرایش به زیبایی و هنر در خلقت هر انسانی نهادینه شده جزو امور فطری و طبیعی بشر به شمار می رود.

 مدیر عامل خبرگزاری حوزه همچنین ادامه داد: غیر از اهمیتی که در نگاه فردی به هنر می شود، در نگاه اجتماعی نیز هنر مقوله بسیار ارزشمندی است تا آن جا که لازمه حیات فردی و اجتماعی و هر پیشرفتی محسوب می شود و به طور خاص در نگاه اسلامی هر مقوله ای اگر با هنر عجین نشود به پیشرفت و تکامل لازم نمی رسد.

وی با بیان این که در نگاه اسلامی به خصوص با تکیه بر کلام و سیره اهل بیت(ع) ، هنر جایگاه بسیار مهم و برجسته ای دارد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری حاکمیت دینی بر محوریت اسلام ناب مبتنی بر اندیشه های حضرت امام(ره)، نگاه جدیدی به هنر شکل گرفته که البته شخصیت های بزرگی در معرفی و تبیین اندیشه انقلاب اسلامی در این باره تاثیرگذار بوده اند و در راس آن ها امام راحل و مقام معظم رهبری و نیز شهید مطهری هستند که این شهید والامقام به تعبیر رهبر معظم انقلاب، معمار فکری و ایدئولوگ بزرگ انقلاب هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری همچنین با تاکید بر این که تعامل دین و هنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زمینه ساز پیشرفت های بسیار خوبی شده، افزود: امروزه در صدا و سیما و در عرصه های گوناگون سریال سازی و برنامه سازی، خوشبختانه یک تعامل خوبی میان نهاد حوزه و هنرمندان و مسئولان فرهنگی و رسانه ای شکل گرفته که به نظر ما البته هنوز تعامل مطلوبی نیست و باید بهتر از این ها شود، به خصوص این که افق فراروی انقلاب اسلامی را ما اگر مورد توجه قرار دهیم و  در عرصه بین الملل دقت کنیم، متوجه ضرورت این مساله برای تبیین معارف اسلامی و صدور مفاهم انقلاب اسلامی می شویم.

وی خاطرنشان کرد:این بیان مهم مقام معظم رهبری که ما در پیچ تاریخی هستیم و در آستانه یک تمدن سازی نوین قرار داریم، نیازمند تحقق نقش هر دو نهاد دین و هنر در این باره است و این مساله ای بسیار مهم و راهبردی است که چه در سطوح نظر و تحلیل و چه در وادی برنامه ریزی و عمل، تعامل گسترده ای را می طلبد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه همچنین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: انشاالله این برنامه ها و نشست ها دریچه و افقی نوین برای طرح مباحث جدی تر در راستای تعامل و هم افزایی و هم فکری هر چه بیشتر دو نهاد دین و هنر و رسانه بگشاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سریال سر دلبران ساخته آقای محمد حسین لطیفی، انصافاً بازتاب های قابل توجهی در سطح جامعه داشت، افزود: اهمیت این موضوع و محوریت قصه که روایتگر زندگی و نقش یک روحانی امام جماعت در یک محله است می طلبید که این نشست نقد و بررسی با حضور عوامل سریال و نیز صاحب نظران حوزوی برگزار شود که قطعاً برکاتی در زمینه تحلیل کار و بررسی نقاط ضعف و قوت آن به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری همچنین ضمن تقدیر از حمایت و پشتیبای سازمان اوج در ساخت این سریال اظهار داشت: این سریال با پشتوانه خوبی به صحنه عمل آمد چه آن که حامی آن، یک سازمان خوش نام و انقلابی به نام سازمان اوج بود و جدای از این مساله نیز دست اندرکاران این سریال چه کارگردان و چه تهیه کننده و چه بازیگران و نویسنده و غیره کار قابل قبولی را ارایه کردند.

وی با اشاره به این که عموم بازیگران در این سریال از جمله هنرپیشه های مطرح و کاربلد تلویزیون بودند، گفت: سر دلبران در واقع به دنبال این بود که نقش برجسته طلبه و روحانی را در عرصه مناسبات اجتماعی به تصویر بکشد که البته کلیت این رویکرد در ادبیات دینی ما همواره مورد توجه ویژه بوده است.

وی افزود: حقیقت آن است که حوزه و روحانیت در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی حضور موثری دارد و نسبت به آسیب های اجتماعی توجه و دغدغه دارد و در این سریال تا حدود زیادی به این مساله توجه شده بود.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه همچنین در خاتمه بیان داشت: ما در خبرگزاری حوزه نظرخواهی و نظرسنجی از مخاطبان به خصوص طلاب و حوزویان داشتیم و حتی پویشی به همین منظور درباره سریال ها و برنامه های رمضانی تلویزیون صورت دادیم که بازخوردهای جالب و متنوعی داشت.

۳۱۳/۸

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha