جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید توکلی

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهادت مظلومانه شیخ جعفر توکلی نماینده آیت الله حکیم در استان هرات افغانستان، از سوی حوزه علمیه خراسان، امور مساجد و جامعه المصطفی در مسجد فقیه سبزواری در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مراسم گرامی‌داشت شهادت مظلومانه شیخ جعفر توکلی از سوی حوزه علمیه خراسان، امور مساجد و جامعه المصطفی با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجج اسلام والمسلمین مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، حسنیان، امام جمعه هرات افغانستان و جمعی از شخصیت های حوزوی افغانستان، در مسجد فقیه سبزواری در مشهد برگزار شد.

در این مراسم که قاریان به قرائت قرآن کریم پرداختند و مرثیه خوانی انجام شد، حجت الاسلام والمسلمین وحیدی، مسئول مرکز مهدویت هرات افغانستان با اشاره به شخصیت حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر توکلی، آن شهید را فرد فعال و دغدغه مند دانست که به صورتی مظلومانه و در راه بازگشت از مسجد شهید شد.

وی با اشاره به شرایط افغانستان در گذشته و امروز، ابراز کرد: وقتی به منطقه و فعالیت هایی که در کشور افغانستان انجام می شود، نگاه می کنیم، متوجه موقعیت حساس آن می شویم.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین جعفر توکلی از اساتید حوزه و نماینده آیت الله حکیم در استان هرات، پس از نماز مغرب و عشا، در مسیر منزل خود در هرات هدف تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرارگرفت و به شهادت رسید.

مقامات محلی هرات گفته اند دو فرد مسلح سوار بر موتور سیکلت پس از تیراندازی به طرف این عالم دینی از محل فرار کردند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت به شهادت رساندن این عالم دینی را برعهده نگرفته است.

سال گذشته نیز دو عالم دینی اهل تشیع در استان هرات درحملات افراد مسلح ناشناس به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha