سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سریال سارق روح

حوزه/ سریال سارق روح نشان داد که می شود با تحقیقات گسترده در زمینه آسیب های اجتماعی، سریالی ساخت تا خانواده ها و خصوصا جوانان با دیدن آن در مقابل آسیب هایی از جمله فرقه های انحرافی و عرفان های نوظهور واکسینه شوند و به راحتی در دامی نیفتند که رهایی از آن بسیار دشوار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سریال «سارق روح» با نویسندگی هومان فاضلی، کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری بر اساس ایده ای پژوهش محور شکل گرفته که به موضوع حساس فرقه های نوظهور پرداخته هم اکنون از شبکه های سه و پنج سیما در حال پخش است و فصل دوم این سریال نیز در دست ساخت می باشد.

سارق روح، بزرگترین سارق

در این سریال که بازیگرانی چون دانیال حکیمی(در نقش دکتر نادر عابدی)، علی رام نورایی (وحید)، محمود پاک نیت (خرامان)، ایرج نوذری (پدر رویا)، ویدا جوان (رعنا)، متین ستوده (لیلا)، نگین معتضدی (افسانه)، الناز حبیبی(مریم)، مجید واشقانی (روزبه) به نقش آفرینی در آن پرداخته اند؛ مخاطب، شاهد کشف، رسیدگی و بررسی پرونده هایی در رابطه با شیوه های جذب اعضا از طریق فرقه های انحرافی می باشد و نام سارق روح به خوبی بر گردانندگان چنین فرقه هایی صدق می کند و به راستی که سارق روح بزرگترین سارق است.

بزرگترین ایراد، زمان پخش سریال

خط داستانی «سارق روح» با همکاری دکتر نادر عابدی (با بازی تاثیرگذار دانیال حکیمی)، استاد دانشگاه و بازنشسته وزارت اطلاعات و یک تیم به روز و کاربلد متشکل از همکاران و دانشجویان وی پیش می رود. اگر چه موضوعی که در این سریال به آن پرداخته شده، از موضوعات داغ و حساسی است که جامعه امروز ما با آن دست و پنجه نرم می کند و به همین دلیل هم شاهد پخش همزمان این مجموعه از شبکه های سه و پنج سیما هستیم، اما متاسفانه ساعت پخش این سریال ساعتی نیست که بشود از مخاطبین تلویزیون انتظار پیگیری یک سریال را داشت.

با توجه به پخش ویژه برنامه 2018 از شبکه 3 سیما، عملا این سریال ساعت پخش اصلی خود را از دست داده و پخش در ساعتی که عموما تکرار سریال های این شبکه در آن پخش می شوند (14:45)، باعث شده تا «سارق روح» نتواند مخاطب خود را پیدا  کند.

افسردگی و کمبودهای عاطفی زمینه جستجوی آرامش در فرقه های انحرافی

ما در سریال سارق روح همواره شاهد شخصیت هایی هستیم که با گفتار و رفتار جذاب، به دنبال فریفتن افرادی اند که در زندگی خود دچار افسردگی ها و کمبودهایی ناشی از نادیده گرفته شدن توسط خانواده و یا رفتار نامناسب والدین و اطرافیان هستند که چنین مشکلاتی زمینه را برای دلسردی از خانواده و جستن آرامش در خارج از محیط صمیمی خانه فراهم می کند.

اینجاست که مامورین عضوگیری فرقه ها (که خود را آینه افراد برای رهایی معرفی می کنند) وارد عمل شده و با طراحی هایی از پیش تعیین شده، پله پله فرد را از خانواده، اطرافیان و جامعه دور می کنند و تنها راه رسیدن به آرامش و رهایی از بند مشکلات را دور انداختن همه خاطرات و تعلقات پیشین و ورود به یک زندگی جدید با نام و شخصیتی نو معرفی می کنند.

تحقیقات گسترده بر روی فرقه ها، نقطه قوت سارق روح

به جرات می توان از مجموعه «سارق روح» به عنوان یکی از پیچیده ترین سریال های ایرانی در سالهای اخیر نام برد و مشخص است که این اثر پس از تحقیقات و پژوهش های بسیار زیاد در زمینه شناخت فرقه های انحرافی و معرفی روش های آنها در فریب دادن افراد به ساده ترین شکل به مخاطبین تلویزیون، تهیه شده است.

فصل های بعدی در راه است

فصل اول سریال «سارق روح» در 17 قسمت ساخته شده که آخرین قسمت این مجموعه ساعت 19 جمعه آینده از شبکه 5 سیما پخش خواهد شد و ظاهرا فصل بعدی آن هم در دست تولید قرار دارد و امیدواریم چه در تولید اثر و چه در پخش آن، شاهد ارتقای کیفیت سریال و حتی ساخت مجموعه های بیشتری از این دست در زمینه آسیب های اجتماعی باشیم تا شاید دغدغه های روز جامعه از جمله مقابله با فرقه های انحرافی و عرفان های نوظهور و راه های پیشگیری از به دام افتادن جوانان و خانواده ها در آن تا حدودی بر طرف گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha