پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: آسيب هاي اجتماعي و گسترش روز افزون آن، بنيان هاي اعتقادي خانواده و جامعه اسلامي را تهديد مي کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصرشکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه تفسير قرآن کريم ويژه مديران و معاونين و روساي ادرات تبليغات اسلامي مازندران گفت: آسيب هاي اجتماعي و گسترش روز افزون آن بنيان هاي اعتقادي خانواده و جامعه اسلامي را تهديد مي کند.

وی با تبريک به مناسبت ولادت هشتمين اختر تابناک امامت و ولايت حضرت رضا (ع)، اظهار داشت: خانواده رکن و نقش اصلي  يک جامعه ي سالم را ايفاء مي کند و متأسفانه با گسترش روز افزون آسيب هاي اجتماعي امروز بنيان هاي اصلي و اعتقادي خانواده در معرض تهديد و حتي تخريب است که بايد براي آن فکر و برنامه ريزي دقيق داشت.

حجت الاسلام شکریان در ادامه ضمن اهميت تقويت مباني اعتقادي و مذهبي در خانواده ها و برنامه ريزي در جهت انس بيشتر خانواده ها با مباني قرآن و دين، افزود: همراهی فرزندان جهت حضور در مجالس و محافل دینی و تشویق خانواده ها در این خصوص، در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران در بخش ديگري از سخنان خود به گسترش روز افزون شبکه هاي ارتباط جمعي و اجتماعي در جوامع اسلامي اشاره کرد و بيان داشت: بسياري از فن آوري هاي ارتباطي جمعي کليه ساختارهاي اجتماعي و فرهنگي را تحت تاثير قرار داده است و متأسفانه بسياري از مشکلات و معضلات فرهنگي هم با اين پديده بروز و ظهور کرده است.

حجت الاسلام شکريان با اشاره به اهميت فعاليت هاي قرآني و ترويج سبک زندگي و مهارت هاي زندگي قرآني، تاکيد کرد: از فرزندان و خانواده خود نباید غفلت کنیم و آنها را با معارف اهل بیت(ع) و قرآن کریم بیشتر آشنا کرده و انس با قرآن را در خانواده ها تقویت کنیم و توجه به دعا و آيات الهي هر روز نکته های فراوانی را به ما می آموزد.

استاد حوزه علميه مازندران در بخش ديگري از سخنان خود، انقلاب اسلامي را مقدمه اي بر انقلاب جهاني حضرت موعود(عج) دانست و خاطر نشان کرد: در عصر غیبت و از حضور امام معصوم محروم هستیم ولی به برکت انقلاب اسلامی از نایب امام و ولی فقیه به عنوان رهبر جامعه اسلامی بهره مندیم که باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران در پايان با اشاره به فرمايشات امام خميني(ره) در خصوص انقلاب اسلامي، تاکيد کرد: به فرموده امام خمینی خطاب به مسؤولان، این انقلاب منحصر به ایران نیست بلکه مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت حجت عج است و گرچه در عصر غیبت امام معصوم هستیم، ولی از درک معنویت اهل بیت(ع) محروم نیستیم باید هر روز خود را در محضر امام معصوم (ع) ببینیم.

سعيد قرباني، رئيس اداره امور قرآني اداره کل تبليغات اسلامي مازندران در پایان این جلسه درخصوص تقویت طرح مجمع خیرین قرآنی در شهرهای استان، پیگیری امور مؤسسات قرآنی و لزوم توجه به دوره های آموزشی مهارت های زندگی مواردی را مطرح کرد.

وی، توسعه راه اندازی سامانه الکترونيکي صدور پروانه برای موسسات و خانه های قرآن و ارزیابی فعالیت های قرآني را جزء برنامه هاي آتي سازمان دارالقرآن الکريم ذکر کرد و افزود: طرح های مصباح الهدی و نورالهدی نیز از جمله طرح های قرآنی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha