جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زن فرانسوی حامی داعش

حوزه/ یک زن فرانسوی به اتهام تشویق و فرستادن پسرش به سوریه برای ملحق شده به داعش و همچنین تامین مالی این گروهک تروریستی به ده سال زندان محکوم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از lalsace.fr، کریستین ریویر ملقب به «ام جهاد»، زن 52 ساله فرانسوی است که روز گذشته به اتهام ترغیب و فرستادن پسرش به سوریه جهت پیوستن به گروه تکفیری داعش همچنین حمایت و تامین مالی این گروه، توسط دادگاه تجدید نظر پاریس به ده سال حبس محکوم شد.

لازم به ذکر است همین دادگاه در اوایل سال 2017 این زن را به اعدام محکوم کرده بود که با اعتراض وی و پیگیری وکیلش دادگاه تجدید نظر دیروز برپا شده و وی به ده سال حبس محکوم شد.

وی در بخشی از اعترافات خود این‌گونه می گوید: در همان ابتدای شروع فعالیت داعش در سوریه فرزند ارشدم را برای پیوستن به صف جهادگران به سوریه فرستادم و بعد از دوسال با خبر شدم که او طی یک عملیات انتحاری کشته شده، بعد از کشته شدن پسرم تصمیم گرفتم با ارسال کمک های مالی و همچنین بسته هایی حاوی مایحتاج زندگی به جهادگران در سوریه کمک کنم بعدها حتی از سوی یکی از رهبران این گروه از من درخواست شد تا به سوریه بروم و در کنار آنها خدمت کنم که به هنگام انجام مراحل سفر، توسط پلیس فرانسه شناسایی و دستگیر شدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha