جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه

حوزه/ در ادامه سفرهای دوره ای امانوئل مکرون به برخی از کشور افریقایی دیروز وی میهمان ابوجا پایتخت نیجریه پرجمعیت ترین کشور انگلیسی زبان آفریقا بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از .jeuneafrique، در اولین دور سفر های افریقایی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیروز میهمان مقامات ابوجا پایتخت پرجمعیت ترین کشور انگلیسی زبان آفریقا بود. وی در این دیدار یک روزه با همتای نیجریه ای خود و جمعی از مقامات بلند پایه این کشور دیدار کرد.

مکرون با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در حضور جمعی از مقامات نظامی و امنیتی نیجریه گفت: در سال های گذشته شاهد رشد و منظم شدن گروه های تروریستی در شمال این کشور بوده ایم که می توانم از آن جمله به تشکیلات تروریستی بوکوحرام اشاره کنم، لازم به ذکر می دانم که فرانسه مایل است روابط خود را جهت مبارزه با تروریسم، با نیجریه پرجمعیت ترین کشور آفریقای انگلیسی، تقویت کند و من در اینجا اعلام می کنم که با موافقت رئیس جمهور این کشور و سران ارتش، پاریس آمادگی خود را جهت احداث پایگاه نظامی در ابوجا اعلام می کند.

لازم به ذکر است که گروه تروریستی تکفیری "بوکو حرام" از سال 2002 موج جدیدی از عملیات های خرابکارانه خود را علیه شهروندان و موسسات فرانسوی و آمریکایی مستقر در نیجریه و کشور های هم مرز شروع کرده که از آن جمله می توان به گروگانگیری دختران مسیحی یک دبیرستان در ابوجا در سال 2011 اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha