جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یمن

حوزه/ در حالیکه کشور فرانسه خود متهم به جنایت علیه مردم مظلوم یمن است اقدام به برگزاری کنفرانسی درباره یمن کرد که با شکست روبرو شد.


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فرانسه برای برگزاری کنفرانسی بزرگ به منظور حل بحران یمن ناکام ماند.

در حالیکه امانوئل مکرون — رئیس جمهور فرانسه — گفته بود کنفرانس بین المللی یمن در پاریس و در سطح مقامات عالیرتبه کشورها برگزار خواهد شد؛ اما شاهد برگزاری این نشست در سطح کارشناسی و پشت درهای بسته در محل وزارت خارجه فرانسه بودیم.

لوفیگارو درباره این ناکامی نوشت :”یک کنفرانس بین المللی تحلیل رفته، که قرار بود با محور مسائل انسانی برگزار گردد و مسئولان مربوطه پاسخگوی وضعیت اسفناک انسانی در یمن باشند”.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 در این باره گفت: فرانسه کنفرانسی را برنامه ریزی کرده بود برای پیداکردن راه حل پایان درگیری ها در یمن؛ یعنی کشوری که شاهد بدترین و فاجعه بارترین بحران بشری در جهان است.

این شبکه تصریح کرد: وضعیتی که در یمن شاهد آن هستیم نشانگر ابهامات نقش فرانسه در این جنگ است؛ شکست و ناکامی در برگزاری و حضور روسا و مسئولان کشورها و سازمانهای بین المللی مربوطه در این کنفرانس مهم بین المللی؛ مسئولان فرانسوی را واداشت تا این نشست تحلیل رفته و بی خاصیت را در پشت درهای بسته و به دور از چشم خبرنگاران برگزار کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha