جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 455108
۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۶
حجت الاسلام جوان

حوزه/ همایش حوزویان مهندس امروز به همت مرکز خدمات حوزه برگزار شد و پس از عضوگیری از حاضرین در همایش، مجمع حوزویان مهندس فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اولین همایش حوزویان مهندس به‌منظور شناسایی، تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت مهندسان فعال در عرصه مسکن که خود روحانی بوده یا همسر و فرزندان طلاب و روحانیان هستند صبح امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام جوان از طلبه‌های مهندس در این همایش در سخنانی درباره فواید تشکیل این مجمع گفت: بهره‌گیری از انگیزه بالا و دغدغه حوزویان مهندس برای تحقق ارزش‌ها در فعالیت‌های حرفه‌ای و زمینه سازی برای شکل‌گیری و تعمیق مباحث فقهی در موضوعات میان‌رشته‌ای از جمعه فواید تشکیل این مجمع هستند.

وی استفاده از ظرفیت بالای حوزویان مهندس در راستای کمک به حل مسائل فنی مهندسی در نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های اسلام و علوم مهندسی را هدف اصلی تشکیل مجمع حوزویان مهندس عنوان کرد.

این محقق حوزوی گفت: انجام فعالیت‌های تحقیقاتی مبتنی بر آموزه‌های اسلام در ارتباط با ارتقای کیفیت خدمات مهندسی و تدوین و فرهنگ‌سازی آن‌ها، کمک به تبیین و نشر اخلاق مهندسی و تبلیغ آن‌ها، کمک به احیای معماری و شهرسازی اسلامی و فرهنگ‌سازی آن‌ها، تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی (حمایت از کالای ایرانی، پرهیز از اسرافِ مصالح ساختمانی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ....) و ارائه مشاوره خدمات مهندسیِ متناسب باارزش‌های اسلامی ازجمله اهداف فرعی تشکیل این مجمع است.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha