پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید

حوزه/ هر کس بخواهد به اوج قله ایثار برسد، باید از دامنه بگذرد که این دامنه همان از خودگذشتگی و فداکاری است. اگر افرادی مثل شهید حججی شهید شدند، قبل از شهادت از خودگذشتگی و فداکاری را در اردوهای جهادی و در مناطق محروم چشیده بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام ، حجت‌الاسلام ابطحی، در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ایلام با بیان اینکه گاه برای ترویج فرهنگ، تبلیغ ایثار و شهادت تبلیغ میدانی، صدور ابلاغیه و بخشنامه، چاپ پوستر و بنر و وصیتنامه شهدا را در جلسات قرائت می‌کنیم، گفت: اینها اقدامات خوبی است، ولی کافی نیست و باید سعی در عملیاتی کردن این وصیتنامه‌ها  و پیام‌های کنیم.

وی، هنر امام خمینی(ره) را در اول انقلاب استفاده  از همه مردم ذکر و عنوان کرد: مخاطب ما در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید 80 میلیون ایرانی باشد و خود را به عده خاصی محدود نکنیم.

مدیرکل دبیرخانه شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کشور، شهید را در اوج قله ایثارگری دانست و اظهار کرد: هر کس بخواهد به اوج قله برسد، باید از دامنه بگذرد که این دامنه همان از خودگذشتگی و فداکاری است. اگر افرادی مثل شهید حججی شهید شدند، قبل از شهادت از خودگذشتگی و فداکاری را در اردوهای جهادی و در مناطق محروم چشیده بودند.

وی با بیان اینکه ایثار باید پشت ایثار باشد تا به فیض عظمی برسیم، کشور را درگیر جنگ اقتصادی خواند و گفت: در این شرایط اگر یک کارخانه‌دار را تشویق کنیم به امرار معاش چند خانواده کمک کند، ایثار صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام ابطحی با دعوت مسئولین به عامل  بودن، تاکید کرد: گاهی فقط حرف می‌زنیم و عمل نمی‌کنیم و گاهب متاسفانه اعتقاد هم نداریم، حرف‌ها باید تبدیل به گره در قلب و سپس تبدیل به عملٌ بالجوارح شود.

وی نیاز به فرهنگ ایثار و شهادت را به مثابه نیاز جامعه به اکسیژن خواند و افزود: اگر اکسیژن عامل بقای زیستی انسان است، ایثار عامل بقای فرهنگی جامعه است.

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام نیز 8 سال دفاع مقدس را در تاریخ ایران بی‌نظیر خواند و گفت: پیش از آغاز جنگ هیچ‌گونه آمادگی در کشور وجود نداشت و غیر از توکل و سلاح "الله اکبر" چیزی نداشتیم و آنقدر بنیه نظامی ما ضعیف بود که دشمن گفت ظرف چند روز تهران را اشغال خواهد کرد.

وی افزود: باید 8 سال دفاع مقدس را در قالب کنگره‌ها، کاروان‌های راهیان نور، موزه‌های دفاع مقدس، المان‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، دوری از منکرات و نهی از منکر  زنده نگاه داریم.

رئیس شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام اظهار کرد: حامی مستضعفین بودن به معنی مستضعف‌پرور بودن نیست بلکه باید آنها را نجات بدهیم و احیا کنیم.

وی، ایجاد اشتغال را به نحوی تقویت روحیه ایثار و ایثارگری دانست و اظهار کرد: اگر در خانواده‌ای چند بیکار وجود داشته باشد خودبه‌خود از همه چیز زده می‌شوند و همه ما باید روی این قضیه احساس مسئولیت زیاد داشته باشیم؛ باید بین درآمدها و هزینه‌های خانواده‌ها تراز به وجود بیاوریم و درآمدها را از هزینه‌ها بیشتر کنیم، حال این درآمدها چه مادی باشند و چه معنوی.

استاندار ایلام ضمن دعوت از مدیران و کارکنان به تفسیر مثبت از قوانین به نفع مردم بر اهمیت الگوگیری از بزرگان تاکید کرد و گفت: راستگویی در مسئولین می‌تواند ایثارگری را بنا بگذارد، اگر بزرگان اشتباه کنند، منکرات را افزایش می‌دهند.

سلیمانی دشتکی بابیان اینکه باید بخشی از مطالب کتب درسی مدارس باید استانی باشد، تاکید کرد: چند صفحه از کتب مدارس به خصوص در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول مخصوص استان‌ها باشد.

رئیس شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام افزود: این صفحات از کتب درسی می‌تواند به برگزیدگان و نخبگان استانی از جمله علما، قهرمانان، پهلوانان، شهدا، ایثارگران یا دانشمندان آن استان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه برای عملی شدن این کار به وزیر آموزش و پرورش نامه خواهم نوشت و معاون سیاسی و امنیتی خود را مامور می‌کنم که با همکاری صاحبنظران این حوزه در استان پیش‌نویسی را تهیه کنند، اظهار کرد: از مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درخواست می‌کنم در پیگیری این امر همکاری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha