پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از مدارس علمیه بابل

حوزه/ آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه عالم امروز شنونده صدای حوزه علمیه هستند، گفت: برای حوزه یک برنامه راهبردی تا سال ۱۴۱۴ تدوین شده که ناظر به آینده است و بر اساس آن برنامه‌های میان‌مدت ۵ ساله حوزه علمیه منتشر خواهد شد و ذیل این نظامات جامع و برنامه پنج‌ساله، حداقل ۱۰۰ طرح کوچک و بزرگ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت‌الله علیرضا اعرافی، امروز در دیدار مسئولان و مدیران مدارس علمیه بابل اظهار داشت: ستارگان درخشان و خورشیدهای فروزان علم و جهاد در راه خدا در این شهر زیاد هستند و حضور یکی از آن‌ها در شهر موجب ابتهاج یک شهر و استان خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به آیه ۱۵ سوره فاطر «یا أَیهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَی اللَّهِ و الله هُوَ الْغَنِی الْحَمِیدُ/ ای مردم شما به خدا نیازمندید و خداست که بی ‏نیاز ستوده است» تصریح کرد: این آیه یک مضمون دقیق و ظریف و یک معنی آشکار را بیان می‌کند و تقابل این فقر و غنی اهمیت خاصی دارد، جایی که بشر تمثیل فقر است و غنی ذات احدیت است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه تقابل این فقر و غنی خود راهنمایی حقیقت فقر است، افزود: اصطلاحات متعارف فقر وقتی در تقابل با غنی پیداکرده، مفهومش عمق پیداکرده و تعبیر به ذات خداوند شده است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه اساس وجود حوزه این است که به این غنی که فقر الی الله است، برسد، خاطرنشان کرد: وقتی امام (ره) در آن شرایط وخیم اوضاع مملکت در فیضیه قم سخنرانی کردند، فرمودند و الله من نترسیدم، این غنی وجودی صرفاً در فقر امام و نیاز امام به خدا، هیچ جایی پیدا نمی‌شود.

وی افزود: فرهنگ حوزه باید فرهنگ غنی تمام معنا باشد، یعنی یک انسان حوزوی باید چنان پرورش یابد که تمام امور دنیوی جدای از دیانتش باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تمام عالم امروز شنونده صدای حوزه هستند، گفت: اگر فرهنگ حوزه، فرهنگ غنی باشد، همه عالم خریدار یوسف معرفت و تقوا و گفتمان انقلاب اسلامی است، مشروط به اینکه ما خودمان این غِنی ذاتی را با غنی عرضی معاوضه نکنیم.

عضو شورای عالی حوزه هاز علمیه کشور با اشاره به اینکه اگر روح حوزویان آلوده شود، بی‌شک موجب سقوط خواهد شد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل هویت اصلی ما این است که دانش و معرفت ما غنی باشد.

آیت‌الله اعرافی افزود: حوزه‌ای تقواپیشه و ژرف در معنای تقوا از اضلاع اصلی حوزه است و وظیفه اصلی اساتید و مدیران قرار گرفتن در مسیر غنی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکاتی ببار آورد که در تاریخ گذشته ما بی‌سابقه است، بیان کرد: اگر این انقلاب هیچ‌چیزی نداشت جز یک دستاورد و آن‌هم اینکه دروازه‌های حوزه به روی عالم باز شد، کافی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه برای حوزه یک برنامه راهبردی تا سال ۱۴۱۴ تدوین شده است که ناظر به آینده است و بر اساس آن برنامه‌های میان‌مدت ۵ ساله حوزه علمیه منتشر خواهد شد، افزود: ذیل این نظامات جامع و برنامه پنج‌ساله، حداقل ۱۰۰ طرح کوچک و بزرگ اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha