جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​طرفداران فوتبال خواستار توقف اسلام هراسی و مهاجرهراسی در فرانسه شدند

حوزه/ درحالی که تیم فرانسه به لطف پناهندگان و مسلمانان، برای دومین بار برنده جام جهانی فوتبال شد، هواداران و تماشاگران فوتبال در شبکه های اجتماعی به سرعت به این نکته اشاره کردند که دولت فرانسه باید به سیاست های اسلام هراسی و خارجی هراسی پایان دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، درحالی که تیم فرانسه به لطف پناهندگان و مسلمانان، برای دومین بار برنده جام جهانی فوتبال در مقابل کرواسی شد، هواداران و تماشاگران فوتبال در شبکه های اجتماعی به سرعت به این نکته اشاره کردند که کشور فرانسه باید پیروزی در زمین فوتبال را به زمین زندگی منتقل کرده و اسلام هراسی و خارجی هراسی را در این کشور پایان دهد.

طرفداران فرانسه به سرعت در عصر یکشنبه در توییتر، از دولت فرانسه خواستند به «ریاکاری» پایان داده و به نقش مثبت و بنیادین پناهندگان و مسلمانان در توسعه کشور اذعان کند.

یک کاربر توییتر نوشت: فرانسه قوانین متعددی علیه مسلمانان به تصویب می رساند و فراموش نکنیم که همین مسلمانان بودند که مسبب پیروزی جام جهانی 2018 فوتبال شدند.

یک کاربر دیگر توییتر سیاست های ریاکارانه فرانسه علیه پناهندگان و مسلمانان را «خجالت آور» خواند. برخی کاربران اینترنتی دیگر از فرانسه خواستند این پیروزی را به عنوان یک فراخوان برای ارتقاء حقوق و کرامت پناهندگان و مسلمانان  در نظر بگیرد.

یک کاربر توییتری در این باره نوشت: آفریقایی ها و مسلمانان بودند که دومین جام جهانی را تحویل فرانسه دادند. حالا زمان آن رسیده که فرانسه عدالت را تحویل آن ها دهد.

دیگر عبارات توییتر شامل «پناهندگان فرانسه را قوی تر می کنند» یا این که «پناهندگان جام جهانی را بردند» می شدند.

در حالی که فرانسه یک کشور اسلام هراس و خارجی هراس می باشد، به نظر نمی رسد که دولت آنان مشکلی با این مسئله داشته باشند که 78.3% تیم شان را پناهندگان تشکیل داده و یک سوم بازیکنان این تیم مسلمان هستند که همین افراد دلایل برد تیم فرانسه در مقابل کراوسی بودند.

تنها یک سوم تیم قهرمان جام جهانی، دارای نژاد سفیدپوست است و کمتر از یک چهارم آن، فرقه فرانسوی است.

گفتنی است تیم فرانسه برای نخستین بار، 20 سال پیش در سال  1998، پیروز جام جهانی فوتبال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha