پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تیم ملی فوتبال فرانسه

حوزه/ روزنامه ایپرونیون فرانسه در بخشی از ویژه نامه خود در خصوص پیروزی تیم ملی این کشور در جام جهانی ۲۰۱۸ در مورد برخی از مهاجرانی که در این تیم بازی می‌کنند اظهار نظر جالبی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل ازipreunion، این روزنامه ورزشی مستقر در لیون فرانسه دو روز پیش با انتشار تصویری جمعی از بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه و ذکر ملیت اصلی آنها برای این خبر تیتر « تنها زمانی که «مهاجرت» موجب ناراحتی کسی نمی شود» را برگزید.

در بخشی از این گزارش آمده: دولت فرانسه از گذشته تا کنون با مسئله مهاجرت و مهاجران برخورد خوبی نداشته و حتی افرادی که موفق به مهاجرت به این کشور و زندگی در فرانسه می شوند از پایین ترین حقوق اجتماعی نسبت به سایر شهروندان این کشور برخوردارند و معمولا حقوق مدنی آنها نیز نادیده گرفته می‌شود.

با این وجود مکرون و سایر مقامات فرانسوی باید جام جهانی 2018 و موفقیت خود در این دوره را برای همیشه به خاطر بسپارند، زیرا این پیروزی به دست آمده را مدیون تلاش های تیمی هستند که اکثریت قاطع آن را مهاجرانی تشکیل می دهند که از کشور های آفریقایی هستند یا برخی از آنها در مناطق حاشیه ای فرانسه و در خانواده های مستضعف و مهاجر تربیت شده اند.

در پایان این گزارش آمده: امیدواریم بعد از این پیروزی بزرگ و با توجه به نقش مهمی که مهاجران در این قضیه ایفا کردند مکرون و دیگر مسئولین فرانسه قوانین و مقررات جدیدی وضع کنند تا مهاجران در این کشور از شرایط و حقوق اجتماعی برابر با دیگر شهروندان برخوردار شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha